פיתוח ועיצוב של תוכניות הכשרה להוראה עם גבולות פתוחים: מקרי בוחן בהשכלה גבוהה מקוונת

Deusbery, L. et al. (2019). Developing and designing open border teacher education programs: Case studies in online higher education. Journal of Educators Online, 16, 1, 1-15

כיתות מקוונות הופכות להיות נפוצות יותר ויותר בארצות הברית משום שמוסדות להשכלה גבוהה מבינים שניתן להשיג תפוקה דומה, ואף מוגברת, מבלי לדרוש מסטודנטים להיות נוכחים פיזית בכיתה. ההבנה החדשנית הזו מאפשרת חסכון כלכלי לסטודנטים ולמוסדות הלימוד ומנגישה את ההשכלה הגבוהה בכלל ואת לימודי הוראה בפרט – לפלחי אוכלוסיה מגוונים ולמספר משתתפים גדול.

מחקר זה בחן את תהליכי ההבניה וההטמעה של שלושה מסלולי הכשרה להוראה מקוונים בקליפורניה (Master of Arts in Teaching Online), אורגון (Online reading endorsement program) וכן וושינגטון (The Inclusive Special Education Teacher Preparation Program). מתוך התבוננות ביקורתית, החוקרים הציעו חמש המלצות שיכולות לעזור לסטודנטים, מרצים, מנהלים וחוקרים במוסדות השכלה גבוהה אשר שוקלים מעבר להוראה מקוונת:

1) בחנו את תורת ההוראה המקוונת מראש והקדישו זמן להבין מה בעלי המניות צריכים לפני שמתחילים לפתח את התוכנית.

2) ודאו כי אתם עובדים עם מעצב הוראה (Instructional designer) מומחה ומנוסה בבניית קורסים מקוונים. הוא יוכל להנחות אתכם בשלבים המוקדמים, לסייע ליצור תוכנית לימודים מקיפה ולספק לחברי הסגל תמיכה טכנית.

3) שפרו את התוכנית תוך כדי תנועה. על מנת להמשיך לשדרג את מסלול ההוראה, גם אחרי פיתוח והטמעת התוכנית, יש להמשיך לשתף פעולה עם הצוות הטכני, להביע את דעתכם ולדווח על קשיים שחוויתם במהלך השיעורים.

4) למרות שמדובר במדיום המקוון הנחשב למרוחק יותר, היו קשובים לצרכי הסטודנטים, הגיבו בהתאם לצרכיהם ואף נסו לפתח איתם מערכת יחסים. מבחינה פרטנית, ספקו להם משוב מקיף על מטלות ההגשה והודיעו להם כי תשדלו להגיב במהרה לכל שאלה או בעיה, אך הודו שזה לא תמיד יהיה אפשרי.

5) כל קורס צריך להיות מוכן לפני שהוא מתחיל. לכן, יש להקדיש זמן ותשומת לב במהלך הפיתוח ולזכור שהקורס צריך להיות מותאם לקהל רחב של עד מאות סטודנטים.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת

עתיד החינוך המקוון באקדמיה בעידן שלאחר הקורונה

אסטרטגיות להצלחת סטודנטים ומניעת נשירה מקורסים מקוונים

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya