פיתוח הכשירות החברתית של התלמידים להתמודד עם הקנטות בבית הספר ובזירת האינטרנט

כורם, ע' (2016). פיתוח הכשירות החברתית של התלמידים להתמודד עם הקנטות בבית הספר ובזירת האינטרנט. במעגלי חינוך, 6, 215-204.

ד"ר ענת כורם מרצה במגמה לייעוץ חינוכי בבית הספר לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס, האוניברסיטה העברית ובפקולטה לחינוך במכללת לוינסקי

"הכיתה עבדה בקבוצות, ושירה קמה לזרוק דבר מה בפח האשפה. כאשר חזרה למקומה, קראה לעברה אחת התלמידות: "שבי כבר, נודניקית". המורה, שהייתה בקרבת מקום, פנתה אל שירה ואמרה: "למה את שותקת? פעם אחת תעני ותַראי שיש לך פֶּה!". שירה התבוננה במורה ולא אמרה דבר."

הקנטות בין ילדים שכיחות בחיי בית הספר, וכיום נוספה להן זירת האינטרנט. להיחשפות מתמשכת לאלימות מילולית יש השלכות שליליות על התפתחות הילד, ובהן פגיעה בתחושת המוּגנות, בדימוי העצמי, הסתגרות והימנעות מסיטואציות חברתיות. מאמר הגות זה ממוקד בפיתוח הכשירות החברתית של התלמידים להתמודד עם המצבים הללו, דהיינו בפיתוח היכולת שלהם להגן על עצמם.

המאמר מבוסס על שילוב בין סקירת ספרות לידע מבוסס-פרקטיקה, ותרומתו המרכזית היא בארגון הרעיונות ובהצגתם במסגרת חשיבה תלת-שלבית המיועדת ליישום בהקשרים חינוכיים. כל שלב מוסבר תוך קישור לפועלו של איש החינוך. פיתוח הכשירות להתמודד עם הקנטות יתרום לרווחתם הנפשית של כלל התלמידים ויסייע להם להתנהל בחברה דמוקרטית מרובת תרבויות.

למאמר המלא באתר המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

ראו גם:

השקפות ואסטרטגיות סיוע של מורים באשר לתלמידים "ביישניים"

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya