פילוסופיה של החינוך ( נודינגס, נל) .

נודינגס, נל , פילוסופיה של החינוך (עריכה מדעית של המהדורה העברית: שרה גורי-רוזנבליט) ; [תרגום: גדי פרודובסקי]. רעננה : האוניברסיטה הפתוחה, תשע"ב 2012

 פילוסופיה של החינוך מאת נל נודינגס מוערך כספר מוביל ומרכזי בפילוסופיה של החינוך בארה"ב. הספר מציג בשפה בהירה וקולחת את מגוון האסכולות, הזרמים וההוגים המרכזיים, שהשפיעו על מחשבת החינוך בדורות השונים ועד ימינו.

 הספר בוחן את תשובותיהם המגוונת של פילוסופים ואנשים הגות בחינוך לשאלות כגון - מהו חינוך, לשם מה בעצם הוא נחוץ, אילו תפיסות חינוכיות מתחרות ביניהן ועל מה בדיוק הן ניצות, כיצד השפיעו אסכולות פילוסופיות בולטות על החשיבה החינוכית, מהן השאלות המרכזיות העולות בדיון על פילוסופיה חברתית ופוליטית בת זמננו, אילו הנחות יסוד השפיעו על ייזום רפורמות של בתי ספר בשנים האחרונות, אילו יחסי גומלין מתקיימים בין פמיניזם, פילוסופיה וחינוך, ושאלות מעניינות רבות אחרות.

נל נודינגס היא פילוסופית ואשת חינוך בעלת מוניטין בינלאומי. במשך כעשרים שנה הייתה מורה ושימשה בתפקידי ניהול בבתי ספר בטרם פנתה לקריירה אקדמית. בין השנים 1998-1977 כיהנה כפרופסור לחינוך באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, שימשה כנשיאה של האגודה האמריקאית לפילוסופיה של החינוך, ולאחר צאתה לגמלאות לימדה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. הספר פילוסופיה של החינוך מיועד לא רק לסטודנטים לחינוך ולאנשי חינוך, שימצאו בו עניין רב, כי אם לכל מי שמתעניין בהגות החינוכית שהשפיעה וממשיכה להשפיע על עיצוב מסגרות לימוד, החל מגן לימוד ועד ללימודים אוניברסיטאיים במערכות מגוונות ובארצות שונות.


  Philosophy of education / Nel Noddings


לפריט המידע באוניברסיטה הפתוחה


עיקרי התפיסות בספר
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya