פדגוגיות חדשות בהוראת מדע עם סימולציות מחשב

מאת: Samia Khan
מקור וקרדיט:

Khan, Samia." New Pedagogies on Teaching Science with Computer Simulations", Journal of Science Education and Technology, v20 n3 p215-232 Jun 2011. 18 pp.


הוראת מדעים באמצעות סימולציות מחשב היא משימה מורכבת. חקר מקרה זה בוחן כיצד מורה מנוסה למדעים לימד כימיה תוך שימוש בסימולציות מחשב ואת ההשפעה של ההוראה שלו על תלמידיו. הנתונים נאספו תוך שימוש בתצפיות בכיתה על-פני שלושה סמסטרים, ראיונות עם המורה, וסקרים שנערכו בקרב התלמידים.
הנתונים נותחו כדי לגלות (1) דפוסים באינטראקציות בין מורה-תלמיד-מחשב ו-(2) את התוצאה של אינטראקציות אלה על הלמידה של התלמיד, תוך שימוש ב- Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) כמסגרת תיאורטית.

ניתוח הנתונים מראה שסימולציות המחשב הופעלו במעגל הדרכה מיוחד על פני 11 נושאים בתכנית הלימודים במדעים ושמספר אמצעי עזר במחקר (heuristics) שפותחו על-ידי המורה היו חשובים להדרכת הגישה הפדגוגית.

המורה השתמש בדפוס של "צור-הערך-התאם" (generate-evaluate-modify) (ראשי תיבות GEM) כדי ללמד כימיה, וטכנולוגיית סימולציה (T) ששולבה בכל שלב של GEM (או T-GEM). ניתוח של הסקרים שעליהם ענו התלמידים הציע ששילוב של T-GEM הגביר בקרב התלמידים את ההבנה הקונספטואלית של כימיה. המחבר מציע ש-T-GEM ואמצעי העזר שלו מהווים פדגוגיה קיימת ואפקטיבית להוראת מדעים בעזרת הטכנולוגיה.

    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    לא מצליחה לפתוח קישור לכתבה ולמחקר המתואר

    פורסמה ב 04/07/2012 ע״י נורית דקלו

    האם יש מאמרים כאלו על בתי הספר היסודיים?

    פורסמה ב 14/12/2016 ע״י אביבה כהן צדק

    אני רוצה לקרא/להדפיס את כל המאמר שברשותכם, בנושא:פדגוגיות חדשות בהוראת מדע עם סימולציות מחשב.איך ניתן לראות אותו?? האם האתר גובה תשלום על מאמרים?אודה לתשובתכם המהירה.

    פורסמה ב 25/03/2018 ע״י רותי
    מה דעתך?
yyya