על המגמות המובילות בחינוך בעולם ועל חדשנות פדגוגית

26/12/2012 גיא לוי

גיא לוי, מנהל החדשנות הפדגוגית במרכז לטכנולוגיה חינוכית, מדבר בסרטון הווידאו על המגמות המובילות בחינוך בעולם. בפתח הרצאתו המוקלטת בוידאו הוא מתייחס לכיווני ההתפתחות הבאים : פיתוח תחום הלמידה מבוססת היכולות ( capacity learning) או למידה מאותגרת בעיות כמגמה עתידית , פיתוח התחלתי של סביבות למידה מתוקשבות המתאימות עצמן להתקדמות התלמידים בלמידה.

 ההתפתחות המרכזית היא למידה מסוג Blended learning , שמשמעותה שילוב בין למידה מסורתית פנים אל פנים ולמידה מקוונת. אחד הביטויים העיקריים שלה הם הקורסים המקוונים ההולכים ונעשים נפוצים בבתי ספר רבים בארה"ב ובאוסטרליה וניסיונות ליישם את מודל "הכיתה ההפוכה". במט"ח, יש כמה פרויקטים מדגימים בכיוונים חדשניים אלו זה כגון מודל הכיתה ההפוכה בחינוך פיננסי לתלמידי כיתות י' וביה"ס תיכון וירטואלי למדעים וטכנולוגיה בשיתוף עם משרד החינוך .

להרצאתו של גיא לוי

ראה גם :
המהפכה המקוונת: איך יראה החינוך של העתיד?
הכיתות מיושנות, הספרים מיותרים ורכישת המידע יקרה ומסורבלת. רגע לפני שאנחנו נפרדים מהפדגוגיה של פעם - מה יש לחינוך האינטרנטי והטכנולוגי להציע לנו, והאם באמת נמצאה הדרך להכין תלמידים לעולם דינמי מבלי להרוס להם את היצירתיות?
• נטע אחיטוב
למאמר בעיתון "הארץ "

ראה גם:

למידה מרחוק גם בבתי ספר תיכונים רגילים בארה"ב

מה היתרון בלמידה המשלבת תקשוב עם פגישות פא"פ?

למידה משולבת– מה אומרים המומחים מחברות ההדרכה בארה"ב

לקראת סגנון לימוד מותאם אישית המבוסס על מודל למידה משולבת (blended) פנים אל פנים ומקוונת עם הערכה אישית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya