עיצוב אופטימלי של למידה מקוונת עבור ובהשראת דור ה-Z

מאת: Yu Eunjyu 

Eunjyu, Y. (2020). Student-inspired optimal design of online learning for generation Z. Journal of Educators Online, 17, 1, 1-11

מאמר זה בוחן אלמנטים המסייעים, או מקשים, על סטודנטים מדור ה-Z להפיק את המירב מקורסים הניתנים בסביבת למידה מקוונת. לשם כך, הועבר סקר אינטרנטי, ניתנה מטלת כתיבה והתקבל משוב מ-214 תלמידי תואר ראשון בארצות הברית שהשתתפו בשלושה קורסים מקוונים (כתיבה מקצועית, מיומנויות תקשורת ותקשורת בין-תרבותית) שהועברו דרך אפליקציית Blackboard.

מן המחקר עולה כי סטודנטים מדור ה-Z מעדיפים מודל המשלב בין אלמנטים של קורס מסורתי-פרונטאלי לבין סביבת למידה מקוונת.

הסטודנטים הביעו שביעות רצון מהאפשרות להיבחן מהבית, לשלב למידה עצמאית עם למידה בקבוצה (אותה הם נוטים להשלים באמצעות אפליקציות כמו Skype, Messenger ו-Zoom) ללמוד תחת לוח זמנים גמיש המאפשר להשלים מטלות בחלונות זמן מרווחים ולקבל גישה פתוחה לקורס מכל מקום.

עם זאת, הסטודנטים הודו שחשו חסך באינטראקציות חברתיות אמיתיות עם חברים לספסל הלימודים ועם מרצים. כמו כן, הם התלוננו על כשלים טכניים שיכלו להיפתר בעזרת מנגנון יעיל של תמיכה מרחוק או אפליקציות נוספות לשדרוג הקורס. זאת ועוד, הסטודנטים הודו כי הפלטפורמות המקוונות אינן מאפשרות להן לפתח מיומנויות מטא-קוגניטיביות, בינאישיות ותקשורתיות, על אף שלקחו חלק בקורסים שאמורים היו לחזק אלמנטים כאלו.

לתקציר באנגלית

 עיצוב ופיתוח שיעורי וידאו מקוונים: מודל של שבעה עקרונות

איזה כישורים אני צריך כדי ללמד באופן מקוון? חקר עמדות מורים מנוסים על ידע וכישורים בסיסיים בפדגוגיה מקוונת כבסיס לפיתוח התמחות מקצועית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya