עד כמה נפוצה מערכת הלמידה המתוקשבת MOODLE בעולם?

מתוך עיון באתרי אינטרנט ובאתרי למידה רבים בעולם ברור שמערכת הלמידה של  MOODLE  נעשית יותר נפוצה, אך נשאלת השאלה מה היקף השימוש בה בעולם?
 מנתונים רשמיים מתברר כי יש מעל חמישים אלף אתרי  MOODLE  מוסמכים ופעילים ב210 מדינות ברחבי העולם. היקף הקורסים מבוססי  MOODLE  בעולם עובר את המספר של 3 מיליון ומספר המשתמשים הפעילים, נכון ליוני 2009, מגיע ל32 מיליון. האם מכאן ניתן להסיק כי זו המערכת הטובה ביותר בעולם ללמידה מתוקשבת?
 
תלוי את מי שואלים ומה בודקים? מנקודת מבט של מרצים ויצרני התכנים עבור הקורסים המתוקשבים, היא, ללא ספק, יותר יעילה ויותר ידידותית ממערכות למידה מתוקשבות אחרות.עם זאת, מנקודת מבט של הלומדים, עדיין יש מקום לשיפור חווית הלמידה. כלומר, אין ללומדים בעיית התמצאות ושליטה במרחב הלמידה ואפילו ניתן להצביע על כך כי עקומת הלמידה שלהם בהשוואה למערכת LMS  אחרות היא גבוהה יותר. אך מבדיקה בקרב מורים משתלמים בעולם ובקרב לומדים ותלמידים שהתנסו במערכות MOODLE  התגלה כי הלמידה הייתה יותר טכנית ופחות חווייתית. יכול להיות שהבעיה אינה קשורה כלל לתכונות פלטפורמת הלמידה אלא דווקא ליכולת המורה המקוון או המרצה המקוון לאתגר את הלומדים במטלות מעניינות ובפעולות לאיסוף מידע.
 
ראה גם:
 
ג'יי הורוויץ על MODDLE :
"קודם כל, Moodle הוא LMS -כלי לניהול מערך למידה. מהבחינה הזאת, אין הוא שונהבהרבה מ-HighLearn. שני הכלים רואים את הלמידה דרך עיניו של המורה שקובע את המסלולשעליו הלמידה של הלומד אמורה לצעוד. כמובן שהתפקיד של המורה הוא ללמד, ואם כך, קשהלמצוא פגם ב-LMS בהיותו LMS. אבל אני מעדיף לזהות את תפקיד המורה כמכוון וכמעודד אתהלומד. המורה פותח כיווני התפתחות עבור הלומד, מצביע לעבר הנתיבים השונים האפשרייםכדי שהלומד יבחר ביניהם את אלה שהם מתאימים לו. אינני מוצא חש ש-Moodle עושה זאת, אם כי אולי יותר נכון לכתוב שאולי Moodle מאפשר את זה טוב יותר מאשר HighLearn, אבלהדגש עדיין על הניהול של המורה."
 
ראה גם:
 
מחקר השוואתי בארה"ב מצא כי הלומדים במערכות MOODLE  סבורים כי המערכת, באופן יחסי, ידידותית יותר ממערכות ניהול למידה אחרות כגון  Blackboard
 
 
  עם זאת, למרות השימוש הנפוץ במערכת  MOODLE  בעולם היא עדיין סובלת מבעיות שימושיות/שמישות useability)) בעיקר מנקודת מבט הלומדים.
ראה גם:
On, P. & McKethan, R. (2008). Redesigning the Course in an Online Delivery Based on Students’ Perception of Online Learning Experiences. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008 (pp. 609-611).
 
 
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אשמח לשמוע על בעיות _ענייניות_ בנוגע לחווית השימוש שיש לכל אחד (משתמש/מורה/תלמיד) עם המערכת.הצהרות מעורפלות של בעיות שמישות ללא ציון הבעיות לא יקדמו אותנו לאף מקום 🙂

    פורסמה ב 17/06/2009 ע״י נדב קבלרציק
    מה דעתך?
yyya