סקירת ביקורת על הספר "על הוראת מדעים"

מחבר הספר: Jeffrey Bennett

Peterson, R. (2014). Review of the book On Teaching Science. Science Scope, 38(4), 90-91.

מחבר סקירת הביקורת: Ralph Peterson

מחבר הסקירה מציין כי עשה טעות שהחל לקרוא את "על הוראת מדעים: עקרונות ואסטרטגיות שמחנך צריך לדעת", מבלי להשתמש במרקר (עט מדגיש). הוא כותב כי יכול להיות שזה הספר הטוב ביותר על הוראה שהוא קרא במשך 37 שנים שהוא במקצוע. למרות שהמיקוד שלו הוא הוראת המדעים, כל מורה יצא נשכר מהשימוש בו. הוא מוסיף כי העותק שלו התמלא עתה בסימני הדגשה.

מחבר הספר, ג'פרי בנט (Bennett), פותח בהגדרת ההוראה כדרך להעברת ידע מאדם אחד לאחרים וכאמצעי לרכישת ידע נוסף, ואז הוא מציג את מטרות ואיכויות המדע. זהו חלק שכל מורה למדעים חייב לקרוא. כאשר הוא מתחיל להוביל קוראים בדרך שבה יש ללמד, הוא מספק מפתח אחד ללמידה שיתאים לכל אחד: "לימוד דורש מאמץ ומחקר", ומקדיש חלק גדול מהספר לייעץ למורים כיצד לעודד ולדרבן תלמידים ללמוד.

מחבר הספר מציג שלושה רעיונות במסגרת "התמונה הגדולה" על הוראה, ואחריהם חמש הצעות להוראה מוצלחת. לאחר מכן, הוא מספק שבע אסטרטגיות פדגוגיות להצלחה בהוראת מדעים, אשר ניתנות להעברה בקלות להוראת נושאים אחרים.

הספר כולל נספח נפלא מלא ברעיונות כדי לעזור לתלמידים להצליח, סילבוס לדוגמה שניתן להתאימו לכל נושא, ומובאות על טבע המדע והערכת הוראה. לספר יש גם אתר אינטרנט תומך מועיל מאוד.

מחבר הסקירה מציין שבעת קריאת הספר הוא לא הפסיק לחשוב כיצד יעשה שימוש ברעיונות אלה בכיתה. הוא בטוח שכל קורא ירגיש כך. זהו ספר חובה למורי המדעים בכל הרמות וכן מקור יקר ערך לכאלה שעשויים ללמד נושאים אחרים.

קישור לספר בהוצאה

הסיכום נכתב ע"י ד"ר גילה אולשר ממכון מופ"ת


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    היי רציתי לברר האם יש תרגום לשפה העברית?

    פורסמה ב 14/01/2015 ע״י צחית כהן
    מה דעתך?
yyya