נשיא המכללה האקדמית גורדון בחיפה מתנגד לאיחוד המכללות לחינוך

החלטת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) לאחד בין המכללות לחינוך והאוניברסיטאות גרמה לנשיא האקדמית גורדון לחינוך בחיפה, פרופ' יחזקאל טלר, לשגר מכתב בהול למי שמובילה את הנושא מטעם מל"ג, סגנית יו"ר מל"ג, ד"ר רבקה ודמני. זה המקום לציין שפרופ' טלר מילא את תפקיד הסגן במשך 15 שנה.

במכתב ששיגרה ד"ר ודמני לנשיאי המכללות היא הסבירה כי הרציונל העומד בבסיס האיחודים הוא חיזוק המכללות האקדמיות לחינוך מהפן האקדמי, המינהלי והפיננסי, במטרה שאיחודים אלו יביאו לשדרוג מעמד הפרופסיה ולשיפור איכות הכשרת המורים בסופו של התהליך.

עם התהליכים שציינה ד"ר ודמני נמנים חיזוק וגיוון המערך האקדמי ומתן מענה לכלל צרכני מערכת החינוך, כשהמוסד המאוחד יוכל להציע תמהילי הוראה שונים ומענה מגוון לצורכי המערכת והסטודנטים בעזרת טכנולוגיות למידה, מגוון רחב ועשיר של קורסים, שילובים בין תחומי דעת שונים, לימודים מולטי-דיסציפלינריים והרחבת הצירופים האפשריים במסגרת הלימודים לתואר בשילוב תעודת הוראה.

על כך עונה פרופ' טלר בכעס כי "הכשרת המורים של האוניברסיטה היא בתחתית המדרגה. לנו יש יתרון גדול על פניהם. באוניברסיטה הם מכשירים לתואר מסוים ואילו הכשרת המורים זה בקושי שתי סדנאות והולכים הביתה. האוניברסיטה מתייחסת לכך בשוליים לעומת האקדמית גורדון, שכאן זו המהות...".

"איזה מרצה למתמטיקה ירצה ללמד בבית ספר יסודי?", הוסיף פרופ' טלר, "במקרה הטוב הוא יילך לתיכון, אם לא יחטפו אותו בהייטק. בשונה מהאוניברסיטה, אנחנו מכשירים להוראה בבית ספר יסודי ובחטיבת הביניים. באוניברסיטה מלמדים הוראה לתיכונים. איזה איחוד יכול להיות כאן? מי ילמד מדעים ביסודי ובחטיבה? כאן לומדים קצת ביולוגיה, סביבה, כימיה. אילו היו אומרים לנו שאנחנו הופכים להיות שותפים מלאים זה משהו אחר. מה שיקרה הוא שהאוניברסיטה תבלע אותנו. אני לא רואה שום תכנית חדשה שלנו עוברת בסנאט שלהם. אין לדבר סיכוי הצלחה, גם אם מתאחדים".

לכתבה באתר Ynet

ראו גם:

מעבר המכללות האקדמיות להוראה לתקצוב הוועדה לתכנון ותקצוב

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya