ניתוח שיח רב-שכבתי בקורס שיטות הוראה בפיסיקה מנקודת מבט פסיכולוגית של תאוריית פעולה

Drumond Rodrigo Vieira, Gregory J. Kelly, Multi-level Discourse Analysis in a Physics Teaching Methods Course from the Psychological Perspective of Activity Theory. International Journal of Science Education; Nov2014, Vol. 36 Issue 16, p2694-2718, 25p

במאמר זה, החוקרים מציגים ומיישמים שיטת ניתוח שיח רב-שיכבתית בכיתות מדעים. שיטה זו מבוססת על המבנה של הפעילות האנושית (פעילות, מעשים, ופעולות) והיא מיושמת כדי לחקור קורס שיטות הוראה לפרחי הוראה בפיסיקה.

החוקרים טוענים כי גישה כזו, המבוססת על נקודת מבט פסיכולוגית תרבותית, מעניקה הזדמנויות לבודקים לבצע ניתוח מפורט ומבוסס באופן תיאורטי של אירועי שיח.

יחד עם הצגת הניתוח, החוקרים מראים ודנים באופן שבו הבעה של רמות שונות מציעה קריטריונים פרשניים לניתוח שיחות הוראה. החוקרים מיזגו את התוצאות לכדי מודל של הכשרת מורה ודנו בהשלכות ובאפשרויות של גישה זו לתחום ניתוח השיח בכיתות מדעים.

לבסוף, החוקרים עורכים רפלקציה על הדרך בה התפתחות ההבנה של מורים על מבני פעילותם יכולה לתרום לצורות של שיח מתקדם בחינוך מדעי.

לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya