ניהול למידה מתוקשבת – כלי עזר חדשים לטובת המורים בארה"ב

 
אחד המאפיינים של התקדמות תחומי הלמידה המתוקשבת בבתי ספר בארה"ב הם השימוש שהחלו לעשות מורים מן השורה באמצעי תקשוב באינטרנט להפעלת כיתות ותלמידים. אם בעבר היו מורים יזמים ויחידי סגולה שהובילו ודחפו את תקשוב החינוך, הרי בהדרגה גם מורים מן השורה שאינם בהכרח "משוגעים לדבר" או נלהבי מחשבים (פריקים)  מתחילים להשתמש באפשרויות שונות של האינטרנט לצורך תקשורת עם תלמידי הכיתה.  על מנת לעודד ציבור מורים אלו החלו להתפתח בארה"ב ובקנדה כלים מתוקשבים פשוטים יותר להוראה מתוקשבת. המידענית ואשת החינוך ג'ין הארט מציינת, לדוגמא, שני כלים מתוקשבים ידידותיים כאלו שנועדו עבור מורים מן השורה. אחד הכלים נקרא Eduset והוא מאפשר למורה להקים בקלות כיתה וירטואלית באינטרנט, לזמן תלמידים מסוימים לאתר, להעלות מטלות, לאפשר לתלמידים להגיב למטלות, להביע עמדה ולקשור את המטלות ליומן ממוחשב. לא מדובר, אמנם, בפריצת דרך פדגוגית או מתוקשבת אך מדובר במערכת ידידותית מאד, פשוטה לניהול ולהקמה בהשוואה לאתרי האינטרנט המורכבים של בתי הספר. כלי עזר נוסף שפותח לאחרונה הוא מערכת סינכרונית להעברת למידה בשם Edoboard.  
במעטפת טכנולוגית זו ניתן למצוא כלי סינכרוני להעברת שיעור באמצעות videoconference, לוח משותף למורה ולתלמיד, מצלמת רשת, שידור סרטי וידאו, מחולל לעריכת תרגילים או דוגמאות (כולל סימונים בתחומי מתמטיקה). כל אמצעי המדיה הסינכרוניים האלו מועברים דפדפן אינטרנט רגיל. גם כאן לא מדובר בפריצת דרך טכנולוגית, אך כל מורה יכול להשתמש במעטפת טכנולוגית זו ללא תלות בחברות מדיה או חברות לומדה גדולות.
 במילים אחרות, הנטייה כיום בארה"ב ובקנדה היא לפתח כלי עזר גמישים שיציעו למורה הרגיל מעטפת שירותי העברת שיעורים באינטרנט ללא צורך בהכשרה טכנולוגית וללא תלות במרכזי מדיה מסורבלים או חברות מסחריות ללמידה מרחוק.
 
כתובות אינטרנט:
 
 
קישור לאתר של ג'ין הארט
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya