משחק בכיתה בבית ספר יסודי? הניסיון של מורים התומכים בלמידה של ילדים באמצעות פדגוגיה חדשה

מאת: Joan Martlew
Martlew, Joan ; Stephen, Christine ; Ellis, Jennifer. " Play in the Primary School Classroom? The Experience of Teachers Supporting Children's Learning through a New Pedagogy", Early Years: An International Journal of Research and Development, v31 n1 p71-83 Mar 2011. 13 pp.


בסקוטלנד קיים בשנים האחרונות עניין הולך וגובר בפדגוגיה המבוססת יותר על משחק שתוארה כלמידה פעילה (Active Learning).

המחקר שעליו מדווח במאמר זה הוא חקירה של צעדים לקראת יצירה של סביבת למידה המבוססת על משחק פעיל בשש כיתות בבית ספר יסודי בסקוטלנד ומתייחסת ל-(1) חוויות של הילדים בסביבת למידה פעילה כזו המבוססת על משחק בבית הספר ו-(2) על הפרספקטיבות של המורים שלהם לגבי החדשנות הפדגוגית הזו ולגבי תפקידם בתמיכה בלומדים.

מחקר זה בחן חוויות ופרספקטיבות בתוך כל אחת משש הכיתות המרוכזות במשחק וממוקדות בילד וביניהן. הממצאים העיקריים מציעים שתפקידו של המורה משתנה בין הכיתות וניתן לראות את הפעילויות ככאלה שהמורה מגביר אותן (teacher-intensive) וכפעילויות שהמורה יזם (teacher-initiated) אותן. המורים פירשו באופן שונה את הלמידה "הפעילה" (Active learning) או למידה המבוססת על משחק (play-based learning); בחלק מהכיתות המשחק היווה חלק שולי יותר מאשר חלק עיקרי מתהליך הלמידה ומתכנית הלימודים.

    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    מבקשת (אם אפשר) את המאמר המלא.תודה

    פורסמה ב 10/09/2011 ע״י עידית צולמן

    מזה שנים אנו מכשירים את פרחי ההוראה לשילוב המשחק בלמידה, ועל כן שמחתי לקרוא על מחקר עכשווי העשוי לאשש ולהרחיב ידע והנחות שלנו בנושא. שאלותיי: מהם ההבדלים המעשיים בין שתי הגישות למשחק שהוזכרו בתקציר ומהן הפרשנויות השונות ללמידה "פעילה" שהוזכרו. אשמח לקבל את המאמר המלא. בתודה, דניאלה נבו.

    פורסמה ב 09/10/2011 ע״י דניאלה נבו

    מבקשת את המאמר המלא

    פורסמה ב 09/10/2011 ע״י עידית צולמן

    המאמר המלא אינו נמצא ברשתונו ונראה לנו כי לא קיים בכלל בישראל. אנו נבדוק אם אפשר להשיגו בחו"ל. עמי סלנט עורך פורטל מס"ע

    פורסמה ב 09/10/2011 ע״י עמי סלנט
    מה דעתך?
yyya