מפגשים סינכרוניים למורי מורים

הוויכוח שנסב בשנים האחרונות על הוראה ולמידה סינכרונית לעומת סביבה מתוקשבת אסינכרונית לא תם ובוודאי לא נשלם , להפך. אסתי דורון , מומחית ללמידה מתוקשבת בבתי ספר, מעלה בבלוג שלה שוב את הדילמה הקיימת. כותבת אסתי דורון : "יחד עם זאת ככל שעוברים הימים ואני שומעת עוד הרצאות וגם צריכה להרצות בעצמי אני מוצאת את עצמי תוהה על ההבדל בין הלמידה הסינכרונית לבין ההוראה פנים אל פנים. אולי אני מצפה ליותר מדי, אבל נדמה לי שנכון לעכשיו רובנו "מעתיקים" את הידע שלנו מהעולם הפרונטאלי של הכיתה לרשת, ונותנים הרצאות מלוות שקופיות במפגשים הסינכרוניים. רוב המרצים פחות מדי משתפים את התלמידים, פחות מדי משתמשים בעובדה שכולם מחוברים לרשת וניתן ליצור למידה שיתופית ועבודה" ( אסתי דורון) .

למאמר המלא של אסתי דורון בבלוג שלה

ראה גם :

שיח סינכרוני-תקשורת שנעשית בזמן אמיתי, כלומר המשתתפים חייבים להיות מחוברים באותו זמן: מסרים מידיים- צ'אט, ועידת וידאו, ICQ,מסנג'ר.

היתרונות של הכלי הסינכרוני הוא ביכולת האינטראקטיבית, שיחה , on-line תגובות מידיות, השיח הסינכרוני יכול להיות פרטי בזמן אמיתי בין שני אנשים. בלמידה שאינה מותנית במקום אלא במחשב וקישור לאינטרנט. התקשורת הסינכרונית מאפשרת לתלמידים לבוא לידי ביטוי, גם כאלו שלא תמיד משתתפים בכיתה.

חסרונות השיח הסינכרוני
מפגש של אנשים שעונים רק כדי לענות ללא קשר תמיד אחד לשני, ללא נושא או דיון מעמיק. לעתים רבות , הוא נושא אופי שטחי .
טיעונים בעד שיח אסינכרוני .

שיח א-סינכרוני מקוון משמש כמרחב לפיתוח חשיבה מקצועית. משמעותו שזהו שיח מקוון המתנהל בזמנים שונים, אשר נועד להחלפת מידע ושיתוף בידע ובחוויות המשותפות. הוא מיועד להחלפת מידע, לשיתוף בידע ולדיון בבעיות משותפות.

יתרונותיו של שיח זה באפשרויות שהוא יוצר עבור המשתתפים להציג, לחלוק ולהגיב לנושאים באופן ובזמן המתאים להם מחד ומאידך להיות שותפים גם בדרכים פעילות פחות בדיון, כגון קריאת הנושאים ותגובות המשתתפים. הוא מתאפיין בכתיבה חופשית, הדומה לשפה דבורה, מעודד התבטאות חופשית ותורם ליצירת אווירה חסרת רשמיות שבה מועלות בעיות, ניתנות תגובות באופן ספונטאני וגם בזכות האפשרות לשמר את הדיון באמצעות הטקסט הכתוב הוא מאפשר שליטה רבה יותר בזמן ובמקום.

השיח הסינכרוני כחלק מתהליך הלמידה מרחוק בהשתלמויות מורים

Asynchronous and Synchronous E-Learning

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya