מסעות וירטואליים באינטרנט – ממצאי מחקר בארה"ב

מקור וקרדיט:
 
Jerrell C Cassady, Alison G Kozlowski, Mark A KommannElectronic Field Trips as Interactive Learning Events: Promoting Student Learning at a DistanceJournal of Interactive Learning Research. Charlottesville: 2008. Vol. 19, Iss. 3; pg. 439, 16 pgs
 
 
בשנים האחרונות התפתחו בבתי ספר בארה"ב סוג של התנסויות מתוקשבות הנקראות, מסעות וירטואליים -Electronic Field Trips (EFTs) מדובר על אמצעי דידקטי של הפעלת תלמידים במסעות חקר וירטואליים באינטרנט כפעילות אותנטית שנועדה מצד אחד להעביר לתלמיד תכנים חדשים בצורה בלתי אמצעית ומעניינת ומצד שני לפתח אצל התלמידים יכולות של איסוף מידע, הבניית מידע וחקר מקורות מידע. הכוונה לפעילות מתוקשבת אשר במהלכה חייב התלמיד להיות פעיל, ללמוד מושגים חדשים בעצמו, לאסוף מידע ולסכם ממצאים. המודל התיאורטי של הלמידה ההתנסותית באינטרנט אשר עליה התבססו רבים מן המפתחים או המורים היה המודל התיאורטי של Experiential Learning של Kolb.
 
המחקר הנוכחי ביקש לחקור את האפקטיביות של סוג הפעלות מתוקשבות אלו  (EFT) בבתי הספר בארה"ב כאשר אוכלוסיית המחקר כללה 1500 מורים ותלמידים. ממצאי המחקר מלמדים כי האפקטיביות של למידה התנסותית באינטרנט היא גבוהה, בדרך כלל, לא רק ברמת האתגרים שניתנו לתלמיד אלא גם ברמת החשיפה של התלמידים לטכנולוגיה שהופעלה. יש חשיבות לאינטראקטיביות של ערוצי המדיה באינטרנט המשמשים מעטפת טכנולוגית למסע החקר הוירטואלי. כאשר ההפעלה המתוקשבת שודרה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים כגון שילוב קטעים של סרטי וידאו באינטרנט, פורומים מתוקשבים, משחקים ממוחשבים, וחומרים מלווים במולטימדיה (כגון אתרי פלאש) גילו התלמידים עניין רב יותר, סקרנות והפיקו יותר תועלת מההפעלות המתוקשבות. עוד נמצא כי מסעות חקר וירטואליים באינטרנט הם בעלי ערך לא רק לתלמידים אלא גם למורים שמוצאים בהם אמצעי גמיש ורלבנטי להעברת תכנים חדשים וליצירת מוטיבציה בקרב תלמידים.
 
 
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya