ממרקרים טקסט כדי ללמוד ולזכור אותו טוב יותר? אחת השיטות הפחות אפקטיביות ללמידה


ערב עונת המבחנים, אתר Time פרסם מחקר חדש הבוחן את השיטות האפקטיביות יותר והאפקטיביות פחות ללימוד טקסטים. רבים מאיתנו לומדים טקסטים באמצעות קריאה וסימון חלק מהטקסטים ברקע צבעוני מדגיש (או בעברית צחה - "למרקר" את הטקסט).

המחקר מדרג את השיטה הזו כהכי פחות אפקטיבית ללמידה ולזיכרון, למרות שהיא אחת הפופולריות ביותר בקרב הלומדים.
המחקר ממליץ לנו לקרוא את הטקסט כמה שיותר פעמים ובהפרשי זמן גדולים ככל שניתן בין קריאה לקריאה, ובעיקר לנסות לשאול את עצמנו שאלות על הטקסט מבלי לקרוא אותו ואז לבדוק אם ענינו נכון על השאלות של עצמנו.


לכניסה לקישור לחצו כאן.


מקור וקרדיט : חברת מתודיקה

ראה גם : Highlighting Text as a Study Strategy: Beyond Attentional Focusing.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya