ממצאי סקר אמריקני: התלמידים מגבשים סגנונות למידה אישיים באמצעות טכנולוגיות חדשות – בתיה"ס נשארים מאחור

התלמידים מגבשים סגנונות למידה אישיים בסיוע כלים טכנולוגיים חדישים. לעומת זאת, בתיה"ס עדיין אינם משתמשים במודלים ללמידה אישית, ומודל ההוראה השולט הוא של "חליפה במידה אחת לכולם". כך נמצא בסקר נרחב שנערך לאחרונה בארצות הברית על ידי קבוצת "פרויקט מחר( Project Tomorrow ).

דו"ח ראשון על ממצאי הסקר פורסם בשבוע שעבר. פרויקט מחר הוא ארגון אמריקני, ללא מטרות רווח, בתחום החינוך. בראש הארגון, שנוסד לפני 16 שנים, עומדים בכירים בארגונים כלכליים וטכנולוגיים גדולים, אנשי חינוך ואקדמיה. הארגון פועל לקידום לימודי המדעים, המתמטיקה והטכנולוגיה במערכת החינוך האמריקנית הטכנולוגיה בבתיה"ס ומחוצה להם .

בסקר השתתפו מעל ל 416- אלף תלמידים, הורים, מורים, מנהלי בתי"ס ומנהלי מחוזות חינוך.

לעומת השימוש שעושים התלמידים בטכנולוגיות ללמידה עצמאית מחוץ לשעות הלימודים, מרבית בתיה"ס אינם מסוגלים או אינם מעוניינים לספק סביבת למידה טכנולוגית המאפשרת לתלמידים למידה עצמאית. מהנתונים שנאספו בסקר עולה, כי קיים פער, הממשיך להתרחב, בין הדרכים שבהם התלמידים מבקשים לעשות שימוש בטכנולוגיה ללמידה ובין השימוש בפועל בה בבתיה"ס.

בדו"ח נטען, כי התלמידים מהווים "חיל חלוץ" בשימוש בכלים דיגיטאליים ללמידה לא מהיום.

כך, למשל, בסקר הראשון, שנערך ב 2003- נמצא, כי התלמידים עושים שימוש בדואר האלקטרוני לא רק למטרות תקשורת, אלא גם ככלי אחסון לעבודות בית ספריות. התלמידים מצאו שאחסון בדואר האלקטרוני מעניק להם גישה לעבודות בבית ובביה"ס כאחד. המורים אימצו את השימוש בדואר האלקטרוני למטרה זו בעקבות התלמידים.

בסקר הנוכחי נמצא, כי התלמידים ממשיכים להיות חיל החלוץ בשימושים שהם עושים ללמידה בטכנולוגיות החדשות,כמו לדוגמא סמארטפונים ומחשבי לוח ( טאבלטים). עם זאת, מרבית בתיה"ס מציבים לתלמידים מחסומים לשימוש במכשירים אלו בתחומם.

סוכני למידה עצמאיים
בסקר נמצא, כי תלמידים לא מעטים הפכו בעזרת האינטרנט ל"סוכני למידה עצמאיים". תלמידים אלו מרגישים ביטחון עצמי ביכולתיהם להשיג את מטרות הלמידה האישיות שהציבו לעצמם, גם ללא תמיכת ביה"ס. תלמידים אלו ממנפים כלים ושירותים טכנולוגיים קיימים, ובאמצעותם יוצרים לעצמם רשתות ללמידה עצמאית בתחומים שאותם הם רוצים ללמוד.


למאמר המלא בעיתון "קו לחינוך"

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya