מכתבים למורה: לאלה המעזים ללמד

פריירה, פ' (2015). מכתבים למורה: לאלה המעזים ללמד. תל אביב: דרור לנפש.

"תהליך ההוראה נושא בחובו תהליך חינוכי, הוא מכיל תשוקה לדעת ומביא אותנו לחיפוש מהנה, אך לגמרי לא פשוט. לכן, בין היתר, נדרשת תעוזה בעבור מי שרוצה להיות מורה, מחנכת. על המחנכת להיות בעלת נכונות להיאבק למען הצדק"
מתוך הפרק: "מילים ראשונות"

פאולו פריירה, מי שהגה ופיתח את הפדגוגיה הביקורתית, פונה בספרו לאבן הראשה של מערכת החינוך – המורה. יחסה של המורה לעצמה כנושאת שליחות וכבעלת תפקיד שלו חשיבות ראשונה במעלה הם לב לבו של ספר זה.

"מכתבים למורה" הוא קריאה למורה לחרוג ממעמדה המדוכא וחסר הכבוד ולהפוך את הקערה על פיה – להעז לקרוא ולהיאבק למען חברה טובה וצודקת יותר. חברה זו מתחילה במפגש בין אדם לאדם, מפגש שיש בו אמון, תקווה ותעוזה לחלום על שינוי, מפגש דיאלוגי ומחנך, מפגש של תלמיד ומורה.

ספר זה הוא חובה לכל אשת חינוך, לכל מורה ולכל מי שרואה את עצמו בעל שליחות חינוכית בחברה הישראלית. תפיסתו של פריירה מרחיבה את האופקים ומספקת כלים רבים למפגש הדיאלוגי והמהפכני בין המורה לתלמידה. רעיונותיו מהווים השראה למעשה החינוכי ומחדדים את הצורך העצום שלנו ושל חברתנו במחנכים.

פאולו פריירה (1997-1921), הוגה הפדגוגיה הביקורתית, היה מחנך רב השפעה ושר חינוך בסאו פאולו שבברזיל. פריירה הוא מחברו של רב המכר העולמי "פדגוגיה של מדוכאים". הוצאת "דרור לנפש" שמחה להגיש לקורא הישראלי את משנתו של פריירה בספר זה הרואה אור לראשונה בעברית.

לתרגום העברי של ד"ר נירה מאי נוספה הקדמה מאת פרופ' יולי תמיר.

למידע נוסף על הספר בבית ההוצאה לאור

ראו גם:

משרד החינוך צריך לקנות את הספר הזה לכל מורה

פאולו פריירה – עשור למותו: מורה כן , דודה – לא


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מזעזע

    פורסמה ב 16/06/2019 ע״י ציני
    מה דעתך?
yyya