מיזם סביבת סיסמא לכל תלמיד : תמונת מצב 2012

מיזם "סיסמה לכל תלמיד" נולד במטרה לאפשר למערכות החינוך בפריפריה להשתמש בטכנולוגיית הידע, כחלק בלתי נפרד מאורח חייהם של התלמידים ולהכניס את בתי הספר לעולם הטכנולוגי של המאה ה -21. המיזם מתבסס על פורטל מרכזי, המאפשר גישה אליו מכל מחשב המחובר לאינטרנט ומאפשר סביבת למידה והוראה מתקדמת ומחשוב בתי הספר בקלות. המיזם ממומן מתרומות של קבוצת עופר, בשיתוף החברה לישראל, בזן ובנק הפועלים ובשיתוף פעולה עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל.

עם תחילת שנת הלימודים, מקבלים כל התלמידים והמורים סיסמה אישית, בעזרתה יוכלו להתחבר מכל מחשב המחובר לאינטרנט, לתשתית מחשוב טכנולוגית מהמתקדמות בעולם, ולקבל את עולם התוכן האישי של התלמיד, של הכיתה, של בית הספר, של העיר ומחוצה לה. המיזם פועל על בסיס פלטפורמה (רשת ענן) המאפשרת תקשורת עדכנית, מידית, ונוחה בין המורים לתלמידים, ומעודדת ביטוי עצמי ויצירתיות הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים.

כיום מקושרים לפרויקט כ- 61,000 תלמידים ומורים מ-44 יישובים ומ-176 בתי ספר מהצפון ועד לדרום. בערים בהן פועל מיזם "סיסמה לכל תלמיד" הוא הפך לחלק בלתי נפרד משגרת היום, הן של התלמידים והן של צוותי ההוראה: התקשורת בין המנהל למורים, בין המורים לבין עצמם, ובינם לבין תלמידיהם, מתבצעת באמצעות דוא"ל, ניהול יומנים, העברת הודעות, פורומים ועוד. בתי הספר הופכים לבתי ספר מתוקשבים עם מינימום של ניירת. המורים מקימים אתרי כיתה ומקצוע שבהם מידע חברתי-לימודי ומשימות מתוקשבות, מנהלים עם התלמידים פורומים בנושאים מגוונים, עוקבים אתר אחרי שיעורי הבית ומסייעים לתלמידים מהבית גם בשעות אחר הצהריים. התלמידים בונים אתרים פרטיים, מקיימים פורומים בנושאים שמעניינים אותם, מכינים שיעורים בעזרת חומרי לימוד מתקדמים, לומדים לעבוד בסביבת האינטרנט ומתכתבים עם המורים או בינם לבין עצמם בדואר האלקטרוני.

מטרות

1. יצירת תשתית טכנולוגית המאפשרת עבודה, שימוש ויצירה בפורטל מרכזי, לכל משתמש מכל מקום
2. הטמעת התנהלות בתי הספר כארגון מתוקשב
3. יצירת סביבת חינוך מתוקשבת בבתי הספר

יעד 1: ארגון מתוקשב

א. שימוש ב outlook ככלי תקשורת
ב. פיתוח הפורטל הבית ספרי כמרכיב בארגון המתוקשב
ג. שליטה במיומנויות בסיסיות באופיס

יעד 2: חינוך מתוקשב

א. אתרי כיתה - היבט חברתי-ארגוני
ב. אתרי כיתה ומקצוע – פעילות לימודית
ג. פעילויות מתוקשבות
ד. מאגר חומרי למידה שיתופי

יעד 3: שיתופיות

קידום השיתופיות בין כל המשתמשים: מורה-מורה, מורה-תלמיד, תלמיד-תלמיד, הורה-מורה, וכדומה

יעד 4: עצמאות

בתי הספר עצמאיים כארגון מתוקשב ובניהול סביבת למידה מתוקשבת

למידע נוסף


מיזם ''סיסמה'' לכל תלמיד מסכם את שנת הלימודים

היישובים בהם פועל המיזם: אופקים, דימונה, נתיבות, שדות נגב, לכיש, מצפה רמון, רמת הנגב, ירוחם, ערד, באר שבע, כסייפה, חורה, אשכול, שער הנגב, שדרות, קריית גת, ירושלים, רמלה, לוד, תל-אביב- יפו, נתניה, כפר קרע, מגדל העמק, עמק המעיינות, משגב, בית שאן, נצרת, כפר תבור, כפר כמא, שפרעם, חיפה, עכו , סכנין, נשר, דאלית אל כרמל, טירת כרמל, מבואות חרמון, עספיה , נצרת עלית, נהריה.

מקור

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya