מחקר השוואתי כלכלי מבחינת השימוש בפלטפורמות שונות ללמידה מתוקשבת

Matei, Ani; Vrabie, Catalin. "E-learning platforms supporting the educational effectiveness of distance learning programme. A comparative study on administrative sciences", 2012 Social Science Electronic Publishing,


מעט מאד מחקרים בדקו את העניין הכלכלי של מעבר שניזום ע"י מוסדות או גורמי חינוך בין פלטפורמות מתוקשבות ללמידה מתוקשבת, ולכן המחקר הנוכחי שם לו למטרה לבדוק ולנתח באופן השוואתי את סוגיית השימוש בפלטפורמות מתוקשבות. נקודת המבט של המחקר ,שנערך באוניברסיטה באירופה, היא היעילות הכלכלית של המעבר בין הפלטפורמות המתוקשבות .

ההשוואה הכלכלית שנערכה במחקר הנוכחי הייתה בין פלטפורמת למידה מתוקשבת מסוג LMS  ( מוצר למידה מקוון מסחרי ) ובין פלטפורמת למידה מקוונת מסוג MODDLE. הנחת היסוד הייתה שפלטפורמת קוד פתוח כמו מוודל Moodle היא ביסודה זולה יותר מאשר המשך פיתוח פלטפורמת למידה מתוקשבת מסוג LMS.

מסקנות הניתוח הכלכלי הראו כי המעבר לפלטפורמת קוד פתוח מחייב , אמנם, הצטיידות בשרת אינטרנט ייעודי ובתחזוקה שלו באופן שנתי . אך בראייה מוסדית רב שנתית עדיין יעיל יותר להשתמש בפלטפורמת קוד פתוח מסוג מוודל. החיסכון השנתי המושג הוא בסביבות EUR 20,000 לשנה.

לתקציר המחקר באנגלית


ראה גם : Measuring the Economic Benefits of E-Learning:
A Proposal for a New Index
for Academic Environments

A Cost-Effective Cloud Service for E-Learning Video on Demand

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya