מחוון הערכה לשילוב יישומי התקשוב בהוראה ובלמידה ( Technology Integration Matrix (TIM

אחת השאלות החשובות שמורים שואלים עצמם בשלבי התמודדות שלהם עם שילוב תקשוב בכיתה היא : "האם אני מיישם את התקשוב החינוכי בדרך הנכונה". על מנת לסייע לאותם מורים התאימה אוניברסיטת צפון אריזונה בארה"ב מדד טבלאי משולב להערכת השילוב של היישום המתוקשב בהוראה ובלמידה. הטבלה להערכת היישום המתוקשב בהוראה נקראת Technology Integration Matrix (TIM) והיא יכולה לסייע למורים להעריך בעצמם האם שילוב יישומי התקשוב בהוראה ובלמידה נעשה בדרך משמעותית ומועילה. הטבלה מבחינה בין מדדים של למידה יחידנית , למידה שיתופית ואותנטיות בתהליך ההטמעה המתוקשבת. מדדי טבלת ההערכה המקוריים גובשו ע"י אוניברסיטת פלורידה , מדינה בה שילוב יישומי מחשב בהוראה ובלמידה מתקיים בצורה נרחבת יחסית למדינות אחרות.

How To Know If You’re Correctly Integrating Technology

מסמך טבלת ההערכה במלואה

What is the Technology Integration Matrix?


ראה גם : שאלון תקשוב בהוראה ( בלה יעבץ ושרה פאר)

שאלון שנבנה לצורך המחקר, שמטרתו לבדוק היבטים ביישום התקשוב בבית הספר. השאלון מורכב משלושים שאלות, חלקן פתוחות וחלקן סגורות. השאלות מתייחסות להכשרת המורה בתקשוב; מידת שילוב האינטרנט בהוראה בכיתה; יתרונות וחסרונות השימוש באינטרנט; הרגלי השימוש באינטרנט; הערכת שירותי האינטרנט בבית הספר.

מחוון לאפיון פעילויות מתוקשבות בהתאם לתפיסת עולם קונסטרוקטיביסיטית –חברתית ( תמר שמיר , יעל קלי) .

הערכה בסביבת למידה הוראה שיתופית מתוקשבת

להיות מורה חכם ב"כיתה חכמה": הערכת התפתחות מקצועית של עובדי הוראה לקראת שילוב לוחות אינטראקטיביים בבתי ספר ( ד"ר אינה בלאו)

מחוון להערכת הלימוד בעזרת הבלוג ( ניבה פרי )
המחוון נבנה לצורך המחקר הנוכחי, לשימוש על-ידי מורים מומחים בהוראה מתוקשבת. המחוון כולל את הממדים:
איכות השיח, הבנייה פעילה של הידע.
ציוני הממדים נמדדו בסולם ליקרט בן 5 דרגות (הנע מ"מסכים בהחלט"=5 ל-"לא מסכים בהחלט"=1), כאשר סה"כ הפריטים היווה את ציון התלמיד. הערכת הכלי נעשתה על-ידי שתי שופטות בלתי תלויות בכל תחום לימודי.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya