מומחים ללמידה מתוקשבת – אוריינות דיגיטאלית קשורה לחשיבה וליצירה ולא בהכרח לאביזרים טכנולוגיים

מקור וקרדיט:


Andy Matareese. "Experts say digital literacy is about thinking — not gadgets", Medill News Service, April 30th, 2011.

Erin Reilly היא חוקרת בתחום המדיה הדיגיטלית המסייעת למחנכים למצוא דרכים לשלב בין השתתפות התלמידים לבין טכנולוגיה-כגון: Google Maps, Wikipedia , צילום דיגיטלי ותכניות אחרות-בתוך תכנית הלימודים.

Reilly טענה שמוקד של החינוך הדיגיטלי והאוריינות במאה ה-21 צריך להיות במציאת דרכים לתת לתלמידים להשתתף בצורה פעילה בלמידה ולאו דווקא השימוש במעבדות מחשבים או לוחות אינטראקטיביים חכמים בכיתה בלבד.
Reilly טענה שהתלמידים שצופים ומאזינים לדוגמאות יומיומיות מסוגלים בקלות לדגום ולהבנות תוכן.

היא נתנה דוגמא מתכנית בבית ספר במסצ'וסטס, שבה התלמידים היו צריכים לנתח פרק של מובי דיק. במקום לשבת ולקרוא את הפרק, הם כתבו וביצעו שיר שבו הלוויתן הלבן ייצג את הסחר בקוקאין.

גם James Gee, פרופסור ב- Arizona State University טען שהטכנולוגיה בכיתה שימושית כל עוד היא מעודדת תלמידים לחשוב באופן יצירתי וביקורתי.

Gee אמר שבתי ספר בזיכיון (charter schools) כמו Chicago Quest, בית ספר לחינוך דיגיטלי המתוכנן להיפתח בשיקגו בחודש ספטמבר, הם מסוג התכניות שלהן זקוקה מערכת החינוך בארה"ב, שיעילותה נפגמה מאד על-ידי המבחנים הסטנדרטיים.

קישור למאמר באנגלית



    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    הממ… וואל'ה, נראה שאפילו הגויים למדו מאתנו להמציא גלגל שכבר הומצא מקדמת דנה "בעזרת השם". ממציאים שם חדש למרכיב בחינוך (תחילת שנות 2000) "אוריינות דיגיטאלית" ואחר כך "מגלים" כעשור לאחר מכן פתאום שבעצם מדברים על חינוך: למידה אישית וחשיבה ביקורתית. אבל זה כבר "שם" חדש, המצאה/ רעיון שלא היה קודם, והנה מאמר חדש … אכן "חדשנות" שאם היו קוראים קהלת פרק א' אולי היו מסמיקים קצת ומצטנעים ולא ממצאים משהו שאבותיו ואבות החינוך כבר שכחו, גם אם זה ב"עזרת שם" דיגיטאלי/ קוואנטי וכיו'ב: "מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה וּמַה שֶּׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה וְאֵין כָּל חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ:"

    פורסמה ב 17/05/2011 ע״י אברום רותם

    בהמשך למאמר המוצג כאן, יצאה תחזית Horizon Report > 2011 K–12 Edition ובה, במקרה או שלא במקרה יש ציטוט מאד דומה אבל עם דגש רציונאלי ומשמעותי ( ולא הכרזות על תלמידים שחושבים ומבינים ומה הם עושים עם הספר מובי-דיק רחמנה ליצלן). להלן תרגום חופשי (עמ' 5) במאמר המצורף כאן: "…. אך אנו רחוקים עדיין מהמקום בו אורינות דיגטאלית היא נורמה. אתגר זה קשה עוד יותר בגלל העובדה שאוריינות דיגטאלית היא פחות כלים ויותר חשיבה, וכישורים וסטנדארטים מבוססי כלים ופלטפורמות הוכחו כבר שהם בני חלוף." המסמך המלא: http://www.nmc.org/pdf/2011-Horizon-Report-K12.pdf

    פורסמה ב 19/05/2011 ע״י אברום רותם
    מה דעתך?
yyya