מודל הל"ה בפעולה בסביבה מתוקשבת
מאת: בתיה אמסלם
מילות מפתח:
הוראה בסיוע מחשב
הערכה
הערכה בית-ספרית
הערכה מבוססת סטנדרטים
מטלות ביצוע אותנטיות
מטלות קוגנטיביות
מידענות
סביבות למידה מתוקשבות
סטנדרטים
סטנדרטים להוראה
תהליכי הערכה
תהליכי למידה
מקור: אאוריקה 21,
במאמר זה מוצגת סקירה של עשייה חינוכית השוזרת תהליכי הוראה-למידה בסביבה מתוקשבת עם תהליכי הערכה. במסגרת עבודתה של מחברת המאמר כמורה למדע ולטכנולוגיה ורכזת מחשבים בבית ספר יסודי, היא פיתחה שתי סביבות למידה מתוקשבות מבוססות סטנדרטים שיושמו על ידה בכיתות ב', ד' וה'. סביבות אלה משלבות סטנדרטים במידענות וסטנדרטים במדע וטכנולוגיה. מבנה הסביבות המתוקשבות מבוסס על מודל חקררשת (WEBQUEST ).
בשלב ראשון, הלומדים ביצעו שש משימות הערכה ממוקדות.
בשלב שני הלומדים קיבלו משימת הערכה מורחבת המייצגת בעיה אותנטית מסוג מטלת ביצוע.
בתהליך הביצוע של משימת ההערכה המורחבת, הלומדים נדרשו להשתמש בסטנדרטים במידענות במשולב עם סטנדרטים במדע ובטכנולוגיה.
שילוב מטלת הערכה תרם להגברת המוטיבציה של הלומדים ולחיזוק מעורבותם בתהליך הלמידה עד להפקת התוצר.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya