מהו הweb mining? (כריית נתונים) ומה הקשר שלו ללמידה מתוקשבת?

מהו הweb mining? (כריית נתונים) - זהו הוא, למעשה, האח הקטן של שיטת ניתוח הנתונים Data Mining המשמשת כיום לניתוח אובייקטיבי של התנהגויות המתועדות במערכת מחשב. זו היא מתודולוגיה המשמשת ככלי תומך מרכזי להחלטות עסקיות. מדובר למעשה בחילוץ של מידע רדום היושב בבסיסי נתונים- אשר מאורגן לפי כללים ודפוסים באופן שמספק ידע חדש מתוך מחסני הנתונים. מדובר למעשה בחילוץ של מידע רדום היושב בבסיסי נתונים- אשר מאורגן לפי כללים ודפוסים באופן שמספק ידע חדש מתוך מחסני הנתונים.

ואיך כל זה קשור ללמידה מתוקשבת? - גם למידה מתוקשבת, כמו (להבדיל) רכישת מוצר בטלפון בעקבות הפניה מפרסומת- הם אירועים אינטראקטיביים מתועדים אשר מתבצעים על ידי כמות גדולה של אנשים- היוצרים דפוסי התנהגות שחוזרים על עצמם (סביר להניח שמתקבצים כמה דפוסי התנהגות של בעלי סגנונות התנהגות שונים) - ומדפוסים אלו אפשר ללמוד הרבה.

 אין ספק שלכידת דפוסי למידה או התנהגות בלמידה סבוכים יותר מאשר לכידה של דפוסי קניה- אך בשני המקרים טכנולוגית כרית הנתונים יכולה לאפשר הגעה.למסקנות מובהקות מעבר למדגמים, שאלונים או סקרים? מהו המידע הנאגר במחסני הנתונים בכל מה שנוגע ללמידה מתוקשבת- המידע הנאגר הוא בעצם כל אינטראקציה שביצע הלומד אל מול האינטרנט. הנה עוד סיבה.טובה לחשיבותה של אינטראקציה בלמידה מתוקשבת? אם נסתכל על לומד שנכנס לסביבת למידה מתוקשבת והחל ללמוד- מה נוכל לחלץ מכך הלא הוא התיעוד, או אם תרצו יומן המסע, של הלומד בסביבת הלימוד המתוקשבת- מספק לנו למעשה ה- web log את פרטי הלומד, אופי האינטראקציה שביצע.

במילים אחרות- כל קליק וקליק יכולים להיות מתועדים ב הפריטים אליהם ניגש/גלש, והזמנים והמשכים של הלמידה שלו בין כל אינטראקציה לכל אינטראקציה.

להמשך המאמר ב E-learning newsletter........

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya