מאגר משאבי הוראה חדש בשרתי "תקשוב דרום"

במטרה להקל על נגישות המורים לחומרי הלמידה הרבים המצוים בשרתי "תקשוב דרום", נבנה מאגר חדש המצוי בקישור:
המאגר מצוי בתחילת דרכו ומכיל נכון להיום 1316 (ספטמבר 2009) פריטים ממוינים. מלאכת האיסוף ממשיכה ומומלץ לבקר במאגר מפעם  לפעם.
המאגר כולל מנוע חיפוש, בעזרתו ניתן לאתר חומרים ע"פ טקסט חופשי או קריטריונים קבועים. ניתן לשמור את החיפושים לצורך שימוש נוסף ולדרג כל פריט על פי איכותו.
מבחינה מידענית מדובר על מאגר מידע משובח המאפשר איחזור מידע עפ"י תחומי דעת (לדוגמא, מדעי הטבע ומתמטיקה) או מקצוע (לדוגמא, מתמטיקה) או סוג פריט (לדוגמא, מערך שיעור). בנוסף לכך יש לכל פריט מידע דירוג איכות על פי כוכבים העוזר רבות למורה.
מאגר מידע חדש זה ביוזמתו הברוכה והדינאמית של אלישע בביוף, מנהל תקשוב דרום במחוז הדרום של משרד החינוך, הוא ביטוי נוסף להתקדמות הגדולה ביצירת מאגרי מידע פדגוגיים למורים בישראל. מאגר חדש זה מצטרף למשפחה קיימת אשר הראשון שנמנה עליה היה "מאגר קישורן"  של הסתדרות המורים.
עם זאת יש לציין כי המנגנון ששומר וצובר את כל רשימת השאילתות (בקשות חיפוש) במאגר החדש של תקשוב דרום הוא ייחודי רק למאגר של מחוז הדרום והוא בהחלט מקל על המורים לראות מה חיפשו עד כה מורים אחרים.
בניגוד למאגרי מידע חינוכיים אחרים בישראל , המאגר החדש לא מהווה אוסף של לינקים ממוינים לחומרים המצויים באתרים שונים. כל הפריטים מבוססים (ברמה הראשונה) על חומרים שיצרו ויצרו מורים וגננות.
מטרת החשיפה היא לעודד ולטפח יצירה עצמית של חומרים מתוקשבים על ידי העוסקים במלאכת ההוראה, נושא שצוות תקשוב דרום  רואה בו חשיבות ממדרגה ראשונה.
קישור למאגר החדש בתקשוב דרום

    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    ברוכה היוזמה וברוך היוזם,ההוגה, מפעיל, וללא לאות פועל,לקידום החינוך, ההוראה,הגננות, המורים וילדי ישראל.אין כמו יצירה עצמית של חומרים מתוקשבים,על ידי העוסקים במלאכת ההוראה,כדי להבטיח התאמה מלאה לצרכים השונים והמשתנים בתהליך החינוכי.

    פורסמה ב 08/09/2009 ע״י אודי יוליס

    מדובר בהחלט ביוזמה ברוכה המנגישה מגוון עשיר של חומרים מתוקשבים למורים ולתלמידים.יצירה עצמית של חומרים ע"י מורים אינה דבר מובן מאליו (כשאני למדתי בסמינר, לפני 16 שנים, שמעתי לא פעם את המשפט ש"אין צורך להמציא את הגלגל מחדש"). טיפוחה מצריך אורך-רוח, אמונה וחזון שאינם שכיחים במקומותינו. אלישע בביוף מנחיל את כל אלה במסירות אין-קץ בגבולות מחוז דרום וגם הרבה מעבר להם, בבחינת "מדרום תיפתח הטובה".אני בטוחה כי כוח היצירה המגולם במאגר יפלס לו אפיקים נוספים בשדה החינוך.

    פורסמה ב 08/09/2009 ע״י איריס ישי

    שלום. אני חושאן אסמאא אני רוצה להעביר תיק ממחוז צפון למחוז הדרום

    פורסמה ב 01/09/2014 ע״י חושאן אסמאא

    אני לומד במכללת קיי תואר ראשון שנה ראשונה מחפש אם יהייה לי משרה בבית ספר חופשת לידה / ממלא מקום

    פורסמה ב 25/07/2016 ע״י חליל אלדדה
    מה דעתך?
yyya