לרגל יום המורה הבינלאומי החל ב5 באוקטובר 2010

ליקטנו כמה מקורות מידע באינטרנט על מאפיינים של המורה הטוב כהוקרה למורים אשר ב5 באוקטובר 2010 חב להם העולם תודה והערכה על התמודדותם :
ראו ההודעה בסוף הרשימה מתורגמת לעברית.
 
 
ד"ר משה שנר , המורה התלמיד ובית הספר במציאות תרבותית ותקשורתית גלובלית
קישור למאמרו של חיים גל און
מקורם של תהליכי התאוששות ושיקום - במורים!
(4.10.2010, בריסל)
 
היום, ה-5 באוקטובר, 2010 יחברו ברחבי העולם מיליוני מורים ועובדי הוראה באמצעות ילדים, נוער והורים כדי לחגוג את יום המורה העולמי. כולם יחלקו כבוד והוקרה למקצוע ההוראה ולתפקידו הייחודי בקידום ההתאוששות והשיקום העולמי ממצבי משבר.
מרגע התפשטותו של המשבר הכלכלי העולמי שערער בשנה האחרונה רבות מכלכלות העולם המפותחות ועד לאסונות הומניטאריים, כמו אלו שהתרחשו בעקבות רעידת האדמה בהאיטי, השיטפונות בפקיסטן, תפקיד המורים הפך להיות חיוני לשיקום החברתי, הכלכלי והאינטלקטואלי של הקהילות בהן כולנו חיים ועובדים. כמו שהארגון הגלובלי מייצג 30 מיליון עובדי הוראה מסביב לעולם, ארגון החינוך הבינלאומי (EI) גאה להכיר בתרומתם העמוקה של כל המורים החל משלבי הגיל הרך (טרום בית הספר) ועד לשלבי האוניברסיטה. מזכ"ל הארגון (EI), פרד ואן ליאובן אמר כי "להיות מורה - משמעותו להשתייך למקצוע בעל ערך. בעת בה קהילות העולם עומדות בפני משבר ומצוקה, המורים תמיד ניצבים בחזית המאבק והתמיכה כדי לקדם את אותה התאוששות. באופן מצער, במדינות רבות, להיות היום מורה משמעותו גם לקבל שכר בלתי הוגן ובלתי הולם, לקבל יחס לא הוגן ולא מכובד ובכמה מקרים אף לחיות בחשש מתמיד כשחייך מצויים בסכנה".
על אף הקשיים האלה, ממשיכים מורים מרחבי העולם לתרום לחברה באמצעות מקצוע ההוראה ולקדם את סיכויי חייהם של מיליוני לומדים.
גם ארגון אונסק"ו אישר כי "ללא הערך המוסף שמביאים המורים לעיצובן של רפורמות חינוכיות, תהליכי ההתאוששות והשיקום לא היו משיגים את כל יעדיהם".
בעת בה העולם ניצב אל מול מחסור חסר תקדים במורים מוסמכים, כאשר 10 מיליון מורים נוספים חייבים להיות מגויסים ולקבל הכשרה על-מנת להגיע ליעדים בינלאומיים שבקונצנזוס לגבי חינוך איכותי לכל ילד, אזיי ציונו של יום המורה העולמי מהווה רק צעד קטן להבעת כבוד והערכה למיליוני "גיבורים" בקהילה הגלובלית שלנו".
ארגון (EI) חתם על הצהרה רשמית בשיתוף עם ארגון העבודה העולמי (ILO) ארגון (UNDP), אונסק"ו ו-יוניצ"ף והם ישיקו אותו באירוע רשמי שיתקיים היום בפריז עם מורים מהאיטי, לסוטו, מאלי, לאוס, צרפת וישראל; כולם יעידו על התרומה האדירה של מורים, במיוחד, במובן השיקומי של החברה בכל מדינה ומדינה.  
מאז שנת 1994, כשרק החלו לציין את יום המורה העולמי, ארגנו חברי ארגון (EI) פעילויות מגוונות עבור מורים. באוגנדה, למשל, הצהירה הממשלה כי המועד של ה- 5 באוקטובר יוכרז כיום חופשה רשמי.   
מקור הנתונים:
 
World Teachers' Day 2010.BRUSSELS, October 4, 2010 /PRNewswire/
 
 
 
 
 
 
 
 
 

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    הרשימה מועתקת ברובה, חבל שאין ציון מאיפה

    פורסמה ב 05/10/2010 ע״י תיו בסר

    שלום , מדובר ברשימת קישורים מומלצים , כלומר הפניות היפרטקסט למאמרים נבחרים באינטרנט .

    פורסמה ב 06/10/2010 ע״י עמי סלנט
    מה דעתך?
yyya