לקראת מערכות למידה מתוקשבות מותאמות לשונות לומדים

התובנה שלמידה מתוקשבת איננה בהכרח אחידה ויש להתאימה גם לשונות של הלומדים הסתתרה עד כה מבינתם של מרבית מיישמי הלמידה המתוקשבת בעולם בכלל ובארה"ב בפרט . דווקא במדינות האיחוד האירופאי התעוררה בשנים האחרונות תפיסה המכירה בחשיבות בלמידה המתוקשבת המותאמת. בעקבות כך תקצב האיחוד האירופאי שורה של פרויקטי מו"פ שנועדו לפתח פתרונות מתקדמים ומעשיים לסביבת למידה מתוקשבת מותאמת. אחד מפרויקטי המו"פ המו"פ החשובים הללו הוא ELeGI (European Learning Grid Infrastructure) המייצג גישה שונה לפיתוח מערכות למידה מתוקשבות. במסגרת פרויקט מו"פ זה שמרכזו באיטליה  ( בשיתוף אוניברסיטאות בריטיות ) הם פיתחו רשת למידה מתוקשבת רב-ערוצית היודעת להתאים עצמה באופן מושכל וממוחשב לצרכים השונים של הלומדים ולרמת משאבי הלמידה הנדרשת על ידם.
אם לדוגמא , המורה מחליט שהתלמידים בשיעור מסוים ייצאו נשכרים מעבודה שיתופית , אז המערכת הממוחשבת ELeGI יודעת מייד למצוא את התוכנה היישומית המתאימה כגון WIKI  חינוכי כלשהו או בדומה למצוא במקביל את שרתי ה-WEB הפנויים לביצוע המשימה השיתופית ולהפנות לשם מייד את התלמידים. כלומר, המערכת מציאה פתרון מערכתי משולב, ממוחשב  ומותאם. 
תוכנת ELeGI יודעת ומסוגלת לקבץ תלמידים שיש להם סגנון למידה דומה.  התוכנה יודעת גם לזהות קשיים של התלמיד ולהפנות אותו לקורס זוטא מתוקשב לתיקון היכולות ולשיפור המיומנויות בנושא. ההפניה המתוקשבת נעשית עפ"י פרופיל התלמיד. עד כה פותחה מערכת למידה מתואמת ראשונה כזו בתחומי הוראת הכימיה לצד מערכת הנחייה מתוקשבת מתקדמת להוראה בלמידה מתוקשבת.
למידע נוסף
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya