לקראת הערכת מורים מועילה

מקור וקרדיט : פאדיה נאסר־אבו אלהיג'א. לקראת הערכת מורים מועילה, הד- החינוך , אוקטובר 2010, ע"ע 88-90.
  השיטה המקובלת להערכת מורים (המנהל מבקר בשיעור ונותן ציון טוב) אינה מועילה. אם רוצים לשפר את ההוראה (כדי לשפר את הלמידה), יש לאמץ שיטות הערכת מורים חדשות. שיטות כאלה מופיעות לאחרונה במערכות החינוך המתקדמות . איך הופכים את הערכת המורים ליעילה?  מומלץ לעבור מתהליך הנתון בלעדית בידי המנהל (או המפקח), ובו מושקעת האנרגיה בהערכת שיעורים יחידים, לתהליך דינמי שחלקו לא פורמלי והוא נתון בידי צוותי מורים. כדי שזה יתרחש, מרשל (Marshall, 2005) מציע לעבור:
 מהערכת הוראה תקופתית לניתוח מתמיד של הלמידה;
 מהערכת שיעורים יחידים להתמקדות ביחידות לימוד שלמות;
 מהתמקדות במורה אחד להפעלת צוותי מורים;
 מביקורי כיתות מעטים ומתואמים מראש לביקורים רבים ולא מתואמים מראש;
 מתיאור מפורט של שיעורים יחידים לדגימה מהירה של שיעורים רבים

    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    הייתי שמח אם המאמר מופיע

    פורסמה ב 20/12/2010 ע״י חאלד

    עברתי תהליך ההערכה,אבל מה שהפך אותו לתהליך רלוונטי ומקצועי היא האישיות של המנהל שתופס את תפקידו כמנהיג מוצלח.חסרון :למה אין ערכת עזר או מחוון שיסייע לנו כמורים בתהליך ההערכה העצמית ,גם כשהמנהל לא בא,(לצורך בקרה והערכה עצמית)-השתתפתי ביום היערכות למפקחים ולמנהלים בנושא זה ,ומוכנה לתרוםכמורה לצורך שיפור התהליך או למחקר.

    פורסמה ב 28/05/2011 ע״י סאלם אזהאר

    עברתי תהליך ההערכה,אבל מה שהפך אותו לתהליך רלוונטי ומקצועי היא האישיות של המנהל שתופס את תפקידו כמנהיג מוצלח.חסרון :למה אין ערכת עזר או מחוון שיסייע לנו כמורים בתהליך ההערכה העצמית ,גם כשהמנהל לא בא,(לצורך בקרה והערכה עצמית)-השתתפתי ביום היערכות למפקחים ולמנהלים בנושא זה ,ומוכנה לתרוםכמורה לצורך שיפור התהליך או למחקר.

    פורסמה ב 28/05/2011 ע״י סאלם אזהאר
    מה דעתך?
yyya