לקראת הערכה מהדור השני ( Assessment 2.0 )

מקור וקרדיט :

 Elliot, R.J. "Assessment 2.0 " , International Journal of Emerging Technologies in Learning ,  Vol 3 (2008): Special Issue: Infrastructures for Lifelong Competence Development: The 4th TENCompetence Open Workshop in Madrid 2008

 
 המאמר של ד"ר רוברט ג'יימס אליוט מהרשות הלאומית למיומנויות בסקוטלנד הוא נייר עמדה מרתק המצדד ברפורמה קונצפטואלית בתחומי הערכה החינוכית . אליוט מבחין בין ההערכה מהדור הראשון ( Assessment 1.0 ) המבוססת על הערכה פורמאלית , מבוססת- כיתה ומבוקרת לבין הערכה מהדור השני (Assessment 2.0 ) שהיא אותנטית, גמישה וטבעית לסביבת הלמידה ולתוצרי הלמידה המתוקשבים והאמיתיים של הלומד כיום. אין ספק כי ההערכה מהדור השני תושפע בסופו של דבר מתהליכי התקשוב הידועים כיום באינטרנט  כWeb. 2 ולכן יש להיערך לכך כבר היום כי לא נוכל להתעלם מתהליכים חברתיים וקוגניטיביים האופייניים לבני נוער ולצעירים כיום ובעתיד.
ההערכה המתוקשבת כיום סיגלה לעצמה בדיוק את המאפיינים של ההערכה המסורתית ומבחינה תפיסתית היא שייכת הלכה למעשה  לדור של Assessment 1.0 . במילים אחרות , היא פורמאלית , חסרת גמישות , מנותקת מההוויה של הלומדים ומנותקת מדרכי הלמידה והמיומנויות שסיגלו לעצמם הלומדים כיום בעידן האינטרנט , השיתופיות ומאפייני  WEB   2.0 .
הערכה מהדור השני (Assessment 2.0 ) תתפתח , בסופו של דבר, בין אם נרצה ובין אם לא נרצה . היא תאפשר ללומד לבטא בצורה אותנטית יותר את  הידע , היצירתיות והמיומנויות שלו . היא תאפשר לאתגר את הלומד בהבנת מטלות חקר ותתבסס יותר על למידה מאותגרת בעיות  problem-based learning  , חקר מקרים , הערכת עמיתים ובחירה מגוונת יותר של נושאים לחקר , לאיסוף מידע ולעיבוד מידע . זו רק שאלה של זמן עד שמגמות ה Web. 2  ייתנו את אותותיהם גם בכיוון הערכת הלמידה המתוקשבת.
 
ראה המאמר המלא מצורף מצד ימין כקובץ PDF
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya