למידה בכל זמן ובכל מקום

בפוסט חדש ומעורר מחשבה מציין ג'יי הורוויץ כי "בתקשוב החינוכי היום "למידה ניידת" היא בין המונחים הפופולאריים ביותר. אפשר להבין למה. מכשירים דיגיטאלים נמצאים כמעט בכל כיס, והמכשירים האלה מעניקים גישה מהירה וכמעט בלתי-אמצעית למידע (אני, כרבים אחרים, כתבתי על זה לפני כמה שנים). והיום לא מדובר רק בגישה למידע, אלא באפליקציות שבאמצעות ה-GPS מזהות את מקומו של הלומד ומזרימות אליו מידע בהתאם למקום הזה".

"אפשר להגיד שאנחנו עדים להתגשמות חזון ה-anytime, anywhere learning, חזון שעליו חלמו עוד במאה הקודמת, אבל לא היה ישים אז. היום, כאשר הטכנולוגיות מאפשרות את מימוש החזון, אפשר להבין את ההתרגשות. אבל דווקא בגלל זה צריכים לשאול אם אותה anytime, anywhere learning היא באמת מה שאנחנו רוצים".

למאמרון המלא של ג'יי הורוויץ


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלום ג'יי. מאד שמחתי לקרוא את המאמר. כדי לבנות סביבת הלמידה כמו זו שהצגת צריך לצאת מתוך התכנים של תחום הדעת. אם התכנים דורשים לימודי שדה הרי שזו סביבה נהדרת. לדוגמא: אם אני מלמדת נושאי שדה של בית גידול ואני נמצאת עם הסטודנטים בבית גידול מסויים ובאמצעות המכשירים הדיגיטלים הלומדים מזהים את האורגניזמים בבית הגידול ועושים אנליזה של התנאים האקולוגיים לאותם אורגניזמים הרי שהמכשירים הניידים הם אמצעי מצויין ללמידה של נושאי השדה. אני משתמשת הרבה במגדיר צמחים שבאמצעות GPS הלומדים מגדירים את הצמחים במקום שאנו נמצאים. בקלות יתרה הם מודדים פרמטרים של המקום והתוצאות נכנסות ישירות לאפליקציה והם אוספים נתונים של המקום בו הם נמצאים ויכולים לנתח את תנאי הסביבה ולקשר לאורגניזמים הנמצאים בה באמצעות זיהוי המקום. יישום נוסף שאני משתמשת בשטח הוא אינסטגרם בו מבצעים הסטודנטים למידה קבוצתית תלויית מקום של שפע ומגוון מינים עפ"י צילומי האורגניזמים ותיוגם. אז אני תמיד נזכרת בך איך הבאת לתודעתי את עניין התגים ועד כמה זה עוזר לעיבוד כללי של הנתונים כאשר מחברים את הנתונים של כל קבוצה.מה שחשוב לי להדגיש שסביבת הלמידה צריכה להיבחר מתוך התכנים אותם צריך ללמד ולהתאים את היישומים לתוכן ולא לא לצאת מתוך הטכנולוגיה, גם היא מספקת סביבה חדשה של ANY TIME ו-ANYWHERE. אם סביבה זו אינה מקדמת למידה משמעותית של תוכן, לא כדאי להשתמש בה.

    פורסמה ב 02/12/2014 ע״י גילה אלון
    מה דעתך?
yyya