למה צפויה לנו עוד ועוד הוראה מותאמת אישית דרך התקשוב

ג'יי הורוויץ עומד במאמרון זה על משמעותה של הוראה מותאמת אישית בהקשר של תקשוב חינוכי: "אף אחד לא יחשוד בי שאני רואה טעם בכיתה שבה התלמידים יושבים מול מסכים וזוכים ל-"שיעורים" שבהם יישום דיגיטאלי כלשהו "מעביר" אליהם "ידע" ומתרגל אותם כדי לבדוק אם אותו "ידע" נרכש בצורה יעילה. כבר כתבתי כאן פעמים רבות שבעיני "הוראה" כזאת היא עיוות רציני של הרעיון של "התאמה אישית". ובכל זאת, אני נוטה להשתכנע ש-"הוראה" מהסוג הזה עתידה לכבוש את החינוך".

הורוויץ מתייחס לספרו החדש של בארי שוורץ (Barry Schwartz) מדוע אנו עובדים (Why We Work) ומציין כי "הספר איננו עוסק בחינוך, אבל שוורץ מביא שתי דוגמאות של מורות שהרצון שלהן לעבוד עם ילדים נתקל בדרישות של המערכת לקדם את הילדים בצורה מתוכנתת. מהדוגמאות האלו הבנתי שעתיד ההוראה בהחלט יכולה להיות אותה הוראה של "personalization" באמצעות התקשוב, על אף העובדה שההתאמה האישית הזאת יונקת ממכונות ההוראה של סקינר שלכאורה פסו מהעולם לפני שנים די רבות".

קישור לסרטון TED של פרופ' בארי שוורץ בנושא: "הדרך בה אנחנו חושבים על עבודה לא עובדת"

למאמרון המלא של ג'יי הורוויץ

ראו גם:

חמש שאלות קריטיות עבור המחנך החדשן

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya