ללמוד להרגיש כמו מדען

Jaber, L. Z., & Hammer, D. (2016). Learning to feel like a scientist. Science Education, 100(2), 189-220.

קיימת תשומת לב הולכת וגוברת בקהיליית החינוך המדעי בנוגע לחשיבות של מעורבות תלמידים בפרקטיקות של המדעים. אולם, יש הרבה מה ללמוד לגבי האופן שבו תלמידים מתחילים ושומרים על מעורבותם בפקרקטיקות אלו.

במאמר זה, המחברים טוענים שאפקט אפיסטמי—רגשות ותחושות הנחווים במדעים, כגון ההתרגשות מהיות בעל רעיון חדש או רוגז לנוכח חוסר עקביות—הוא חלק ממה שמדרבן ומייצב מעורבות דיסציפלינרית.

המחברים דנים באפקט כפי שמופיע בהסברים של אנשי מקצוע, ומציגים את הופעתו ואת תפקידו בשני חקרי מקרים של תלמידים בבית ספר יסודי. הם טוענים שהאפקט האפיסטמי הוא חלק מהתוכן שתלמידים צריכים ללמוד במדעים, ודנים בהשלכות עבור מחקר ועבור הוראה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מחקר מוצא כוחות מניעים בסיפורים על מאבקים של מדענים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya