ל"החזיר עטרה ליושנה "- מקצוע הגיאוגרפיה בחט"ב – מהלך חדש של משרד החינוך

 
מנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני הוציא באחרונה חוזר מיוחד המחייב את חטיבות הביניים ללמד את מקצוע הגיאוגרפיה. זאת כחלק מהמאמצים שבהם נוקט המשרד כדי להחזיר את המקצוע, שבמשך שנים מורים חששו להתקרב אליו, אל קדמת הבמה הלימודית.
 
במשרד החינוך מציינים כי החוזר שפורסם הוא חלק מתהליך אשר מטרתו ל"החזיר עטרה ליושנה", כהגדרתם. "בשנים האחרונות נעשתה התאמה למאה ה-21, לאחר שמחלקות בתחום נסגרו והורגש צמצום בדרישה למקצוע הבנו שהתלמידים הולכים להיבחן גם במסגרת המבחן הבינלאומי אשר הגיאוגרפיה היא 20% ממנו", מציינת דליה פניג, מפמ"רית הגיאוגרפיה במשרד. "אחרי שנים רבות שלא יצא חוזר המפרט את מקצועות היסוד הנלמדים בחטיבות הביניים, הוחלט לעשות רענון".
 
הירתמותו של המשרד להגנת יוקרתו של מקצוע הגיאוגרפיה הצליחה כנראה גם לעורר את התלמידים בנושא, ועל פי הנתונים מספר המתעניינים במקצוע הלך וגבר והביקוש למורים גדל בהתאם. תופעה זו הפתיעה גם את הגורמים המקצועיים במשרד, אשר נאלצו נוכח המחסור שנוצר במורים לגיאוגרפיה לשלב מורים מתחומים אחרים בלימוד המקצוע המבוקש.
 
אולם בעוד במשרד מרגישים במחסור המורים בתחום ההולך ותופס תאוצה, נראה כי דווקא בקרב המכללות להכשרת מורים קיימת נסיגה כשבשנה האחרונה הוסרו מכמה מהן מסלולי ההוראה לגיאוגרפיה, וכיום נותרו בכל הארץ רק שלוש מכללות הפותחות מסלולי הוראה למקצוע זה. "מנהלי בתי ספר פונים אליי ומבקשים ממני מורים לגיאוגרפיה. זה קורה בעיקר לקראת תחילת שנת הלימודים, אז נוצר בבתיה"ס מחסור פתאומי במורים", הסביר ד"ר ישי וינשטיין, ראש החוג לגיאוגרפיה במכללת ליפשיץ.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    באמת צריך להודות לאנשים האחראים על חזרתו של מקצוע הגיאוגרפיה לכותרות , אני בעד הקצאת משאבים למקצוע חשוב זה .

    פורסמה ב 14/08/2012 ע״י זוהר עבדאלחלים
    מה דעתך?
yyya