לדיואי לא היה סקנד לייף


פרופ' חנן יניב, פדגוג דיגיטלי. חוקר ומפתח מודלים תיאורטיים ויישומים של למידה תוך שילוב טכנולוגיות קצה. פסיכולוג מחקרי עם דוקטורט בטכנולוגיות של למידה. עסוק בפיתוח סביבות וכלי למידה וחשיבה במסגרות שונות. בשנת 2004 הצטרף לפקולטה
לחינוך באוניברסיטה של קלגרי בקנדה והקים שם את המעבדה לחקר פדגוגיה חדשנית אותה הוא עמל לשלב לתוך מרכז פתו"ח תחת החסות האקדמית של בית הספר למוסמכים במכללת סמינר הקיבוצים . חנן, הומניסט חסר תקנה, פיתח בעבר ( לפני 17 שנים) את הכלי המתוקשב המדהים בלמידה , שהקדים את זמנו ,KnoW - כלי למיפוי ואירגון ידע היפרטקסטואלי.

תקציר

למידה התנסותית ע"פ ג'ון דיואי היא תנאי ללמידה משמעותית, טוען חנן יניב. למידה משמעותית היא למידה לשם העברה ויכולת יישום בכל תחום תוכן . סביבות של מציאות מדומה כמו סקנד לייף, מאפשרות לנו להביא את הלומד , מיוצג ע"י אווטאר אל כל מקום וזמן ולשחק תפקיד בהתרחשויות היסטוריות או מדעיות כאילו היה שם בעצמו. בימים
אלה, כאשר סביבות מציאות מדומה מזומנות לכל לומד, אפשר ליישם למידה התנסותית ברוח דיואי בדרכים שגם הוא לא יכול היה לחזות.

לתקצירי הכנס

ראה גם מאמר קודם של פרופסור חנן יניב בנושא:
הזדמנות שניה


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya