לא חושך לא אור: תלמידים וסטודנטים עם ליקויי ראייה ועיוורון בישראל

הס , א' (2015). לא חושך לא אור: תלמידים וסטודנטים עם ליקויי ראייה ועיוורון בישראל. תל אביב: מכון מופ"ת.

הספר לא חושך לא אור עוסק באופן מקיף בנושאים הקשורים לאיכות החיים של תלמידים וסטודנטים עם ליקויי ראייה ועיוורון בישראל. בספר תמצאו סקירה, פרשנות, ביקורת וחלופות המוצעות למערך התמיכה המורכב הקיים בישראל עבור הלומדים, החל בלידה ועד ההשתלבות במוסדות להשכלה גבוהה. הספר כולל פרק אשר נכתב בסיוע האגף לתלמידים עם ליקויי חושים ובו מוצג לראשונה מודל העבודה הייחודי של האגף – המודל המחוזי. עוד תמצאו בספר את מסמך ההנגשה המעודכן, המציע התאמות והנחיות להנגשת בתי הספר וסביבתם. כמו כן מוצעות תכניות לימודיות-חברתיות עבור תלמידים ועבור סטודנטים עם ליקויי ראייה ועיוורון ותכניות לימוד של הנושא עבור תלמידים שבכיתתם משתלב תלמיד עם ליקויי ראייה ועיוורון. בספר מוצגים גם ממצאי מחקרים אחרונים בתחומים הללו ופרק המציג בהרחבה את הפן הרפואי ואת החדשות האחרונות הקשורות לטיפול בליקויי ראייה ולמעקב אחריהם. רוב המידע הקיים בספר אינו מצוי ברשת האינטרנט, לא בעברית ולא באנגלית.

 "הספר חשוב מאוד וכולל מידע רלוונטי לכל מי שעוסק בנושא של ליקויי ראייה ועיוורון בהכשרת מורים ובשדה החינוך, וכן לאוכלוסייה עצמה עם הליקוי, הם ומשפחותיהם. הספר, הכולל מקורות רבים ומגוונים, יהווה בסיס לכל העוסקים בתחום. בספר איזון בין היבטים תאורטיים ודידקטיים. סגנון הספר ראוי להערכה – ברור, ישיר וקל לקריאה". 

(פרופ' שונית רייטר, אוניברסיטת חיפה)

ד"ר איתי הס משמש כמרצה בתארים הראשון והשני בחוג לחינוך מיוחד, חבר ברשות המחקר במכללת לוינסקי לחינוך ועמית הוראה בחוג לחינוך מיוחד באוניברסיטת תל אביב.

עבודת הדוקטורט שלו חקרה את איכות חיי תלמידים עם ליקויי ראייה ועיוורון, ובמסגרת מחקר בתר-הדוקטורט באוניברסיטת חיפה תכנן והפעיל תכניות העצמה עבור תלמידים אלה. התכניות לוו במחקרים שמומנו, בין היתר, על ידי הקרן הלאומית למדע, הוות"ת וקרנות פנים-אוניברסיטאיות. ד"ר הס פרסם למעלה משלושים מאמרים, פרקים בספרים ותכניות לימוד. הוא השתתף בכנסים רבים בארץ ובעולם העוסקים בתמיכה בילדים ובגירים עם ליקויי ראייה ועיוורון ובמחקר בתחום.

לקטלוג הספרים במכון מופ"ת

תוכן עניינים והקדמה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya