כנס ISTE יוני 2012 : חשיבות ה- eFolio להערכה רב-שנתית של יצירתיות תלמידים

בכינוס ISTE (הכינוס המקיף ביותר והחשוב ביותר ליישומי תקשוב בחינוך) שנערך ביוני 2012 בסאן דייגו בארה"ב עלה הנושא של שימוש במכלולי תוצרים דיגיטאליים (eFolios ) באינטרנט כאמצעי לתיעוד ההתקדמות האמיתית של תלמידים בבתי הספר בארה"ב.

הeFolio מייצג גישה אחרת ואותנטית שנועדה לאפשר הערכה ארוכת טווח של תלמידים מעבר למבחני ההישגים הסטנדרטיים . המרצים שדיברו על חשיבות eFolios הדגישו כי בתי ספר צריכים לנקוט מדיניות שתחייב את כל התלמידים להתחיל לצבור ולתעד עבודות ופרוייקטים מתוקשבים במעטפת אינטרנט משלהם ,זה יכול להיות בלוג ויכול להיות אמצעי ניהול תוכן דיגיטאלי אחר ( כגון תבניות וורדפרס ,או LiveBinders ) .

ה- eFolio צריך להיות ביוזמת המורה /מחנך המקשר את מכלולי היצירה של התלמידים ל- eFolios שלו באופן שניתן לראות התקדמות לאורך זמן .

קבוצה די מרכזית ובעלת השפעה של אנשי תקשוב בחינוך , כגון ויקי דיוויס  Joyce Valenza ואחרים ) ממליצים על כיוון התפתחות רציף של – eFoliosבבתי הספר ככלי מתוקשב אותו מתחזק ומטפח התלמיד ( וגם המורה) לאורך כל שנות לימודיו בביה"ס וגם במעבר בין בתי ספר . בצורה כזו יכולים המורים וההנהלה להעריך יותר נכון את יכולותיו היצירתיות של התלמיד ויכול להיות שגם המכללות והאוניברסיטאות צריכות לקחת בחשבון את ה-eFolios של הלומד כאשר יבקש להתקבל אליהם.

מקור וקרדיט : הבלוג של ויקי דיוויס

ראה גם :

Student-Led eFolios

דוגמא של מחוז חינוכי בארה"ב הדורשים מכל התלמידים ניהול תוצרים באמצעות eFolios 

KENTWOOD high school : EFOLIO requirements

אפשר גם ללמוד אזרחות בדרך אחרת: אתר ל"הגשת" עבודה

השימוש בתלקיט מתוקשב בבתי ספר בחו"ל



    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    במהלך השנה השתתפתי בקורס קצר של ePortfolios.בסביבה המעניינת של http://moodlemeets.learnnowbc.ca/(נדרשת הרשמה מוקדמת). אחד מהקישורים המעניינים שהוצגו בקורס היה EPortfolio Assessment: A Framework for Understanding.https://sites.google.com/site/eportsforlearning/homeהצגה ברורה, מובנית ויסודית לאופן בו ניתן לשלב את הפורטפוליו דיגיטאלי לתיעוד והערכה מתמשכת של הלומד. חשוב לציין גם את השם של Dr. Helen Barrett , אשר מקדמת נושא זה בשנים האחרונות (בעיקר בקנדה). קישור לאתר שלה: http://electronicportfolios.com/

    פורסמה ב 26/06/2012 ע״י מיכל גלעדי
    מה דעתך?
yyya