כמה עצות מועילות של מורה/מרצה מקוון

מאת: Richard Rose

המרצה והמורה Richard Rose הוא גם מרצה במכללה בארה"ב שם הוא מלמד בסביבות למידה מקוונות והוא מלמד גם כמה שנים בביה"ס תיכון בארה"ב. במאמרון מעניין שלו הוא מונה כמה וכמה תובנות חשובות למורים ומרצים המתמודדים עם למידה והוראה מקוונים.

לדעתו, יש פער קוגניטיבי ורגשי בין הוראה פנים אל פנים והוראה מקוונת ועל המורים/מרצים להכיר בפערים אלו. המורה המקוון אינו יכול לצפות לשליטה מלאה בכיתה ועליו להשתחרר מהתפיסה שהכול נמצא בשליטה (Lose Complete Control ).

הלומדים בקורס מקוון מחפשים לעתים קיצורי דרך והמורה צריך להכיר בעובדת חיים זו ולהמשיך ללמד באסטרטגיה ובשיטה בה החליט לנקוט . בעיה נוספת נוגעת למטלות שיתופיות הניתנות לסטודנטים או לתלמידי תיכון. מתברר כי הלומדים אינם מתלהבים ממטלות שיתופיות והמורה המקוון צריך לקחת אילוץ זה בחשבון במהלך תכנון שיטת ההוראה שלו. אם רוצים ליצור מעורבות חיובית בלמידה מקוונת יש לעתים להפחית את המטלות המקוונות השיתופיות .

 תובנה נוספת נוגעת לשילוב של סרטי וידאו בתהליך ההוראה והלמידה. המורה המקוון צריך להשקיע יותר זמן בבחירת סרטי וידאו שיכולים להמחיש ולהאיר את התכנים הנלמדים . יש כיום מגוון רב של סרטי וידאו מדעיים וחינוכיים באינטרנט והמורה המקוון צריך לדעת לנצלם לתכנון ההוראה שלו.

כאשר מכינים מערך שיעור מקוון להוראה מקוונת בחירה מושכלת של סרטי וידאו היא משמעותית ביותר ליצירת החוויה הלימודית הרבה יותר מאשר בהוראה פנים-אל-פנים. יש כיום מגוון רב של סרטי וידאו מדעיים וחינוכיים באינטרנט והמורה המקוון צריך לדעת לנצלם לתכנון ההוראה שלו.

קישור ישיר למאמר באנגלית

6 Tips for the Successful Online Teacher

ראה גם :

10 עצות למורים לשילוב טכנולוגיה בהוראה

החשיבות של להיות אדם : נוכחות רגשית של מרצים בקורסים מתוקשבים

עד כמה מיטבי מסוגל להיות המורה המקוון המיטבי ?

מהפיכת התקשוב מורידה מהלך- המורה חוזר למרכז

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya