כיווני הפיתוח האפשריים לדור השלישי של מערכות הלמידה המתוקשבות בחינוך (E-Learning 3.0)

מאת: D Rubens

 

Rubens, D. Kaplan, and T. Okamoto. E-Learning 3.0: anyone, anywhere,
anytime, and AI. In International Workshop on Social and Personal Computing
for Web- Supported Learning Communities
(SPeL 2011), Dec 2011.

מאמר מעניין שיוצג בכינוס הבינלאומי הקרוב בדצמבר 2011 International Workshop on Social and Personal Computing for Web- Supported Learning Communities

המחברים, מדעני מחשב מובילים בתחומם, מסבירים היטב את המעבר שהתרחש ב15 השנים האחרונות בתחומי הלמידה המתוקשבת. הם מסבירים את ההבדלים העקרוניים בין הדורהראשון של למידה מתוקשבת (E-Learning 1.0 ) לבין הדור השני של למידה מתוקשבת (E-Learning 2.0.).

בהמשך המאמר הם מציגים בבהירות את כיווני הפיתוח האפשריים לדור השלישי של מערכות הלמידה המתוקשבות בחינוך (E-Learning 3.0). בין התחזיות: הלמידה המתוקשבת בעתידית תהיה יותר שיתופית מאשר היום וחלק ניכר מהתאמת התכנים ללומדים יתבצע באופן ממוחשב ע"י תוכנות איסוף מתוחכמות (Intelligent agents).

לסיכום, טוענים מחברי המאמר, כי להערכתם, הדור השלישי של מערכות הלמידה המתוקשבות (E-Learning 3.0) יכלול בתוכו מרכיבים של בינה מלאכותית (AI) אשר תאפשר את התאמת הלמידה ועיבוד הנתונים. לדעתם, גישה זו אין בה בהכרח ויתור על עקרונות פדגוגיים בלמידה שימשיכו להיות מיוצגים בלמידה המתוקשבת גם כאשר תופעל יותר ע"י תוכנות מתוחכמות של בינה מלאכותית.

למאמר המלא

ראה גם:

eLearning 3.0 = “Edutainment”


Does e-learning 3.0 require mindset 3.0?


Twitter as a Conversation
through e-Learning Context

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya