חינוך לאמנות: אסתטיקה ואתיקה

פרוגל, ש' וברחנא-לורנד, ד' (2018). חינוך לאמנות: אסתטיקה ואתיקה, תל אביב: מכון מופ"ת

 

הספר שלפנינו מספק מענה דחוף, עשיר ומאתגר לפער הבלתי נסבל במערכת החינוך הישראלית בין ההכרה שהחינוך לאמנות הוא יסוד מרכזי בפיתוח אישיות הצעירים ובהתחדשות התרבות לבין השוליות הנידחת שהוא זוכה לה בפועל במכלול תכנית הלימודים. המאמרים הנכללים בספר מלמדים על חשיבות החינוך לאמנות דרך הדגשת הזיקה שבין התפתחות אסתטית להתפתחות אתית ולהיבטים החברתיים של העשייה האמנותית. הספר פותח בדיון ממבט-על בשאלת מקומן של האמנויות במערכת החינוך, ובהמשכו מציע דרכים מעשיות לשילובן במערכות החינוך בבתי-הספר ובמכללות לחינוך.

פרופ' שי פרוגל, מרצה לפילוסופיה וראש התכנית לתואר שני במדעי הרוח, מכללת סמינר הקיבוצים.

ד"ר דורית ברחנא־לורנד, מרצה לפילוסופיה של האמנות, מכללת סמינר הקיבוצים.

 

הספר הוא ספר שישי בסדרה מחשבה חינוכית, פרי שיתוף פעולה בין מכללת סמינר הקיבוצים, הוצאת הקיבוץ המאוחד – סדרת קו אדום, הסתדרות המורים ומכון מופ"ת.

 

את הספר ניתן לרכוש בהוצאת הקיבוץ המאוחד בטלפון: 03-6163978 או באתר ההוצאה:

http://www.kibutz-poalim.co.il/Art_Education

 

לקריאה נוספת

הזורעים בדמעה, ברינה יקצורו: קדימותה של המשמעת למשמעות

מה החינוך המתמטי יכול ללמוד מהאמנות: ההנחות, הערכים, והחזון של החינוך המתמטי

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya