חינוך טכנולוגי-משחקי לקידום סטודנטים בקורסי אנגלית

מאת: Hou Yen-ju

Yen-Ju, H. (2019). Thinking and educational technology in EFL classrooms: Effects on students' reading comprehension and engagement. International Journal of Literacies, 26, 2, 19-34

עבור סטודנטים לתואר ראשון, קריאת טקסטים אקדמיים באנגלית עלולה להיות מסובכת, קשה ומרתיעה. אבל שימוש במשחקי ידע למידתיים, כמו Kahoot!, Socrative ו-Plickers, יכול להגביר את המוטיבציה, הסיפוק, הריכוז, המיומנות וההישגים שלהם, ואף להניע סטודנטים ביישנים להשתתף ולחזק את ביטחונם העצמי.

משחקי ידע ולמידה

שאלות ידע יכולות לסייע למרצים למקד את הסטודנטים, לעורר את סקרנותם, לשכלל את דרכי חשיבתם, לפשט את החומר הנלמד, לנווט את הדיון ולטפל בסוגיות סבוכות באופן שיטתי.

טכנולוגיה ורכישת שפה

בעשור האחרון, כלים טכנולוגיים רבים הוטמעו בכיתות לימוד ברחבי העולם מתוך מטרה לשדרג את אסטרטגיות ההוראה של המרצים ולהעצים את יכולות הלמידה של הסטודנטים. כיום, חיבור לאינטרנט ושימוש במחשבים ניידים, מחשבי לוח (Tablets) וטלפונים חכמים מהווים חלק בלתי נפרד מהלמידה במערכת ההשכלה הגבוהה.

מתודולוגיה

ההליך המחקרי הרב-שלבי הסתמך על שאלוני דיווח עצמי, ראיונות, מעקב אחר ציונים באנגלית ומתן מטלות ידע כיתתיות בשיטת התגובה האינטראקטיבית (Interactive response system). באמצעות כך, נבדקו, לאורך שנת הלימודים, הבקיאות הלשונית ומיומנות הקריאה של 75 סטודנטים לרפואה בטאיוואן.

תגובות וגישות הסטודנטים

98.3% מהסטודנטים הסכימו שהשימוש בשאלות עורר אותם לחשיבה והמריץ אותם ללמידה. יתרה מכך, 95% מהנבדקים רצו להמשיך להשתמש בשיטת לימוד זו בכיתה וטענו כי זו סייעה להם לפענח מידע חשוב, לזהות פרטים קריטיים למציאת הפתרון ולמצוא מידע שפוספס במהלך הקריאה השוטפת.

דיון ומגבלות

המחקר המחיש כיצד שילוב של משחקי ידע מקוונים יכול להוות פעילות פדגוגית מומלצת ולקדם תהליכי למידה מיטביים. עם זאת, הסטודנטים דיווחו גם על קשיים טכניים שנבעו מחיבור אינטרנט לקוי, חוסר גישה לטלפונים חכמים או קצב מהיר מדי של משחק הידע הממוחשב (בעיקר Kahoot!). האתגרים האלו הובילו לתסכול, לחץ, חרדה וחוסר השתתפות מצד חלק מהסטודנטים.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא חינוך טכנולוגי

 

 

 


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אאא

    פורסמה ב 22/12/2020 ע״י אאא
    מה דעתך?
yyya