התארגנות ליום מקוון בביה"ס- דגם אפשרי

 ההפעלה של ימים מקוונים בבתי ספר תיכוניים ובחט"ב בישראל מייצגת את אחת הדרכים המאתגרות מבחינת התלמידים לשילוב האינטרנט ועולם התקשוב לחיי היום יום של ביה"ס. ישנם בתי ספר בישראל שהתחילו בפעילות מתוקשבות  מבורכת כזו והפסיקו לאחר כמה שנים , אך ישנם כמה בתי ספר הממשיכים לקדם את הפעילות של ימים מקוונים ומשפרים אותה משנה לשנה. כך לדוגמא,  מורי ותלמידי קריית החינוך ע"ש בן גוריון בעמק חפר מפעילים זו השנה השלישית את הפעילות באינטרנט של ימים מקוונים . הפעילות המתוקשבת השנתית של ימים מקוונים שהתקיימה בניצוחה  והשראתה של עדנה סיון הסתיימה לאחרונה בהצלחה רבה ובתחושת התרגשות והתחדשות אצל התלמידים .
במסגרת היום המקוון התלמידים (כיתה י' )  שהו בבתיהם ובצעו מטלות מתוקשבות במקצועות מדעים, תרבות ישראל ותנ"ך, אותן הם שלחו  לאתר האינטרנט הבית ספרי. במקביל, נפתח  פורום מתוקשב בכל מקצוע.
במהלך היום המקוון המורים שהו  בבית הספר, וענו לשאלות התלמידים בקבוצות הדיון (פורומים) והגישו ,תוך כדי כך תמיכה פדגוגית לתלמידים הלומדים מרחוק באינטרנט.
לכל כיתה הוכנו 3 מטלות מתוקשבות במקצועות מדעים, תרבות ישראל ותנ"ך. המטלות המתוקשבות הועלו מבעוד מועד  לאתר הבית ספרי.
נבנתה מערכת שעות מיוחדת לכל כיתות ט' במקצועות מדעים, תרבות ישראל ותנ"ך.
ביום הפעילות המקוון,  בשעה 08.30 בבוקר, כל תלמיד נכנס לפורום המתוקשב ושלח הודעה למורה המלמד, שהוא  עובד על המטלה.
כל תלמיד נדרש לשלוח את תוצרי עבודתו בחזרה למורה באמצעות האתר הבית ספרי עד סוף היום.
לתלמידים שלא היה ברשותם  מחשב מקושר לאינטרנט - נפתחו  מעבדות המחשבים בבית הספר. ניתן לתלמידים לעבוד בזוגות, אך היה עליהם למלא את המטלה בנפרד בשמם.
כל מטלה נבדקה ע"י המורה המקצועי, וההערכה הועברה  לתלמיד. הציון מהווה  10% מהערכת התלמיד במקצוע במחצית זו.
ראה גם :
ימים מקוונים - ימי שיא של פעילות מקוונת בבתי ספר ישראליים
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya