השפעת אורייניות מחשב ומידע של מורים על הבנייה מתמדת בסביבה מקוונת במסגרת תוכנית התקשוב החדשה

רוני דיין (משרד החינוך), נגה מגן נגר (משרד החינוך), רונית נחמיה (משרד החינוך). "השפעת אורייניות מחשב ומידע של מורים על הבנייה מתמדת בסביבה מקוונת במסגרת תוכנית התקשוב החדשה" , ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה 2013 : האדם הלומד, בעידן הטכנולוגי , י' עשת-אלקלעי, א' כספי, ס' עדן, נ' גרי, י' קלמן, י' יאיר ( עורכים) . רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, 2013 .

מילות מפתח: תהליך הבניית ידע בסביבה מתוקשבת, אוריינות מחשב ומידע, מורים בסביבה מתוקשבת

מחקר זה בוחן באיזו מידה השליטה של המורה באוריינות מחשב ומידע משפיעה על תהליך הבניית הידע בסביבה מקוונת. במחקר השתתפו 203 מורים שהצטרפו שנכנסו בשנה זו לתוכנית התקשוב החדשה "התאמת מערכת החינוך למאה ה 21.

ממצאי המחקר מצביעים על מורכבות התהליך של הבניית ידע בסביבה מתוקשבת ומדגישים את חשיבות התלות בין כל מרכיבי התהליך בינם לבין עצמם ולבין שליטה באוריינות מחשב ומידע של המורה. בעקבות ממצאי המחקר מומלץ לפתח ולקדם אצל המורה את אוריינות מחשב ומידע באופן תמידי, ישיר ומפורש וכחלק אינטגרלי מתהליך הפיתוח המקצועי שלו במציאות משתנה זו.

למאמר המלא באוניברסיטה הפתוחה , כנס צ'ייס 2013

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya