הקשר בין למידה גמישה לבין למידה מכוונת עצמית באוניברסיטאות עם למידה פתוחה ומרחוק

מאת: P. Bergamin

Bergamin, P.B., Werlen, E., Siegenthaler, E., & Ziska, S. (2012). The Relationship between Flexible and Self-Regulated Learning in Open and Distance Universities. International Review of Research in Open & Distance Learning, 13, 101-123.


גמישות בלמידה מספקת ללומד/סטודנט  מקום לשליטה רצונית ומגוון של אסטרטגיות, ומעודדת התמדה בהתמודדות עם קשיים. ניתן לראות באוטונומיה ובשליטה בתהליך הלמידה תנאי ללמידה מכוונת עצמית (self-regulated learning).

ישנם מספר קטגוריות וממדים ללמידה גמישה (flexible learning); בעקבות פרסומים מקצועיים, זמן, מקום, תוכן שיעור, שיטה פדגוגית, סגנון למידה, ארגון, ודרישות הקורס הם כולם רכיבים שיש לשקול. באמצעות קטגוריות אלו והממדים של למידה גמישה, כותבי המאמר פיתחו וביצעו תיקוף לשאלון עבור סביבה מתוקשבת של למידה פתוחה ומרחוק. מאמר זה מדווח על תוצאות ממחקר הבוחן את היחס בין למידה גמישה ואסטרטגיות של למידה עצמית. הממצאים מראים את התוצאות החיוביות של למידה גמישה ושלושת גורמיה, ניהול זמן, קשר עם המורה/מרצה, ותוכן, על אסטרטגיות של למידה עצמית (קוגניטיבית, מטא-קוגניטיבית, ומבוססת משאבים). קבוצות עם גמישות גבוהה בלמידה מציינות שהן עושות שימוש רב יותר באסטרטגיות למידה מאשר קבוצות עם גמישות נמוכה.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya