הפער בין הידע היישומי לשילוב מחשב במכללות ובין ההתנסות המעשית בשלבי הכניסה להוראה

מקור וקרדיט :
Franois Larose, Vincent Grenon , Marie-Pier Morin.  The impact of pre-service field training sessions on the probability of future teachers using ICT in schoolEuropean Journal of Teacher Education, 2009   VOL. 32   NO. 3   ,pp.289 - 303
אוניברסיטאות ומכללות לחינוך במדינות המתקדמות בעולם עושות כל מאמץ בשנים האחרונות לשלב את יישומי המחשב בהכשרת המורים , במסגרת קורסים יעודים לפרחי הוראה ובמסגרת הדרכות מחשב פרטניות במכללות ובאוניברסיטאות . יחד עם זאת , מציינים הכותבים, כי  לא אחת נוצרת סתירה בין מה שלמדו פרחי ההוראה בקורסים לשילוב המחשב והאינטרנט במכללות ובין שלבי ההתנסות המעשית שלהם בכיתות בבתי הספר.  מתברר כי בשלבי ההתנסות הראשונים ובשלבי הכניסה להוראה נושא יישומי המחשב נדחק הצידה  ולא זוכה כלל להתייחסות מצד המורים המאמנים והמנחים. התוצאה היא שהידע היישומי אודות יישומי המחשב שלמדו במכללה אינו בא לידי ביטוי  בהתנסות ועל כן המורים בשנים הראשונים להוראה גם אינם נוטים לשלב את יישומי המחשב בהוראתם , הן מחוסר ביטחונם הפדגוגי אבל גם בשל גריעת הנושא מההתנסות המעשית בשלבי הכניסה להוראה.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    גם במכללות רבות לומדים להכיר כלים אך לא את אופן היישום.בניית יחידות לימוד מתוקשבות אינו דבר של מה בכך.יש להקדיש לזה מקום חשוב בתכ"ל במכללה ורק אז לתת לזה מקום גם שבטח.

    פורסמה ב 01/10/2009 ע״י שושנה הררי
    מה דעתך?
yyya