הפיכת הלמידה לשלמה: גישת הוראה לתיווך הפרקטיקות של פעילות חקר מדעית אותנטית.

מאת: J Enkenberg
Liljestr?m, A., Enkenberg, J., & P?ll?nen, S.
Making learning whole: an instructional approach for mediating the practices of authentic science inquiries.
Cultural Studies Of Science Education, 8(1), 51-86
2013.


כוונת ניסוי מתוכנן זה, היתה, לענות על השאלה, איך לתווך בין ההתנסויות המעשיות של חקר מדעי אוטנטי בחינוך היסודי.

לצורך זה, תוכננה תכנית לימודים בגישה המבוססת על תיאורית פעילות שנוסתה על תלמידים בגילאים שונים, בבית ספר בכפר קטן. לתלמידים המבוגרים יותר הוצעה משימת לימוד פתוחה. המשימה שלהם הייתה, תכנון והטמעת תכנית על תקופת הקרח, שיועדה לתלמידים הצעירים יותר.

המטרה הייתה, לימוד משותף בין תלמידים, המורים ומומחים בתחום. טלפונים ניידים וטכנולוגיות GPS שימשו כטכנולוגיות הקישור העיקריות בתהליך למידה זה. הטכנולוגיה אפשרה להרחיב את סביבת הלמידה, מעבר לכותלי הכיתה, כולל סביבה טבעית. באופן ניסיוני, המטרה הייתה לענות על השאלות הבאות: איזה סוג של פרוייקט לימודי צץ ועלה? איך התפתח הידע של התלמידים? איזה סוגים של תהליכי למידה מדעיים, פעילויות והתנסויות הוצגו?

נתונים חוזרים ומקבילים, נאספו כדי להגיע למטרה זאת. ניתוח הממצאים הראה שפרוייקט הלמידה אתגר את התלמידים לפתח הסברים לתופעות וליצור מודלים תפיסתיים ופיזיקלים באיכות גבוהה, המתייחסים לשאלה. במשך פרוייקט הלמידה, התפקידים של חברי הקהילה, שונו, עוצבו והתמזגו. המורה גם היא הוערכה באופן רציף, והתאימה את ההתנהגות שלה לסביבת הלימוד. הביטחון העצמי של הלומדים ביכולות שלהם העלה את איכות תוצרי הלמידה שלהם. הממצאים של מחקר זה מראים שגישת תכנון לימודים בדרך זאת, יכולה, לא רק, לקשר בין ההתנסויות המעשיות שמדענים עושים אלא הופכת את הלמידה ליותר הוליסטית. לכן, ניתן להסיק, שאופי המשימה, כלי העבודה- חקירה בשיתוף פעולה בסביבה הטבעית ושילוב תלמידים בגילאים שונים, יכולים להפוך את הלמידה למקיפה ושלמה יותר.

הסיכום מאנגלית נכתב ע"י ד"ר גילה אולשר ממכון מופ"ת
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya