המורה כחבר: השפעה נתפסת של חברות עם מורים בפייסבוק על תחושת קרבה והנעה ללמידה בקרב תלמידים

"המורה כחבר: השפעה נתפסת של חברות עם מורים בפייסבוק על תחושת קרבה והנעה ללמידה בקרב תלמידים "
תאיר כהן (מכון טכנולוגי חולון), מור צחייק (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון) , ספר הכנס התשיעי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי ,י' עשת-אלקלעי, א' כספי, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד, י' יאיר (עורכים), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה


תאיר כהן (מכון טכנולוגי חולון), מור צחייק (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון)

מחקר זה עוסק בעמדות תלמידים כלפי קיום קשר מורה-תלמיד ברשתות חברתיות, וכיצד משפיע אופן השימוש ברשת החברתית על קשרים אלו (השפעה על הערכת המורה, מוטיבציה ללמידה וחשיפה אישית של התלמיד כלפי המורה . המחקר כלל סקר בקרב 76 תלמידים בכיתות ז'-יב', בעלי חשבון פעיל ברשת חברתית (פייסבוק), אשר מקיימים יחסי 'חברות' עם מוריהם בפייסבוק.
נבדקו חמישה נושאים מרכזיים: מהות הקשרים בין תלמידים ומורים ברשת החברתית, עמדת התלמידים לגבי חשיפת מידע אישי וקיום קשר מורה-תלמיד ברשת החברתית (בפייסבוק), תפיסת המורה-החבר בפייסבוק בעייני התלמיד והשפעת קשר בין מורה-תלמיד על המוטיבציה

לסקירה בספר כינוס צ'ייס 2014

ראה גם :

הוראת היסטוריה ,קבוצה בפייסבוק ותוצרים דיגיטליים

תובנות של מורים המלמדים בכיתה בסיוע קבוצה סגורה בפייסבוק

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya