המגמות העיקריות בתחומי המחקרים האקדמאיים והעיון בתקשוב החינוכי בעשור האחרון: אוניברסיטאות המחקר בצפון אמריקה

מקור וקרדיט:

Randall S. Davies, Scott L. Howell,Jo Ann Petrie, A Review of Trends in Distance Online Learning Scholarship at Research Universities in North America, 1998-2007, The International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol 11, No 3 (2010), 

המחקר הנוכחי מנסה למיין ולסכם את המגמות העיקריות בתחומי המחקרים האקדמאיים והעיון בתקשוב החינוכי בעשור האחרון. הכוונה בעיקר לעבודות אקדמיות שהתפרסמו באוניברסיטאות המחקר בצפון אמריקה. מיון המחקרים מבוסס על  עבודות מחקר באוניברסיטאות בצפון אמריקה בין השנים 1998-2007 .  
הממצאים מלמדים כי מרבית המחקרים שנכתבו היו תיאוריים, כאשר בדקו בעיקר עמדות של לומדים, שביעות רצון והתנסויות מתוקשבות. בולטים בהעדרם עבודות אקדמאיות המציעות תיאוריה חדשה או תפיסה תיאורטית חדשה ושונה שיכולה להביא לשינוי בלמידה המתוקשבת. עם זאת, יש ירידה בעיסוק בתחומי המאפיינים הטכנולוגיים של למידה מתוקשבת ויותר מודעות להיבטים פדגוגיים של למידה מתוקשבת. כאמור, החיסרון הגדול של רוב העבודות האקדמאיות באוניברסיטאות ובמכללות בצפון אמריקה הוא העדר חשיבה קונספטואלית ופורצת דרך בתחומי הלמידה המתוקשבת.
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya