הכשרת מורים להוראה מקוונת – היבטים עיוניים ומעשיים
מאת: לילי אורלנד-ברק
אורלנד ברק, ל' ואחרים (2020). "הכשרת מורים להוראה מקוונת - היבטים עיוניים ומעשיים". משרד החינוך, לשכת המדען הראשי, יולי 2020
בתגובה לצורך הדחוף שעוררה מגפת הקורונה להגדיל את חלקה של הלמידה המקוונת, גיבשה לשכת המדען הראשי במשרד החינוך מסמך המתווה עקרונות להתפתחות ולמידה מקצועית של מורים להוראה בסביבה דיגיטלית. המסמך מציג חמישה עקרונות-על:
- הצורך לטפח אצל מורים כישורים טכנו-פדגוגיים
- הצורך לטפח דרכי הוראה טכנולוגיות וטכנו-פדגוגיות, המתייחסות לשונות בין התלמידים תוך חתירה לשוויון הזדמנויות ללמידה והערכה,
- חשיבות יצירת מפגש בין אמונות היסוד של המורים ביחס לשילוב טכנולוגיה בהוראה לבין עקרונות היסוד של הלמידה המקוונת בתהליך ההכשרה ופיתוח מקצועי של מורים לקראת מעבר להוראה מקוונת
- הצורך ביצירת מודל אינטגרטיבי הכולל שילוב בין גישות שונות להכשרה ופיתוח מקצועי בהיבטים של ידע וחשיבה, אמונות ותפיסות, הקשר, התנסות ותהליכי שינוי, תוך התייחסות לשלבי ההתפתחות של המורה
- לימוד ההוראה המקוונת ככולל בתוכו פיתוח מודעות וכלים להתמודדות עם היבטים חברתיים, רגשיים וזהותיים שבאים לידי ביטוי בעת הוראה ולמידה מקוונת.
לקריאה נוספת
yyya
חשוב מאד לשלב את התקשוב בפדגוגיה העכשווית. לשם כך מורים חייבים לקבל תמיכה והכוונה .