הוראה והערכה של פתרון בעיות בסביבה שיתופית מקוונת

מאת: Y Rosen , R Rimor

Rosen, Y., & Rimor, R. (2013). Teaching and assessing problem solving in online collaborative environment. In R. Hartshorne., T. L. Heafner., & T. M. Petty (Eds.), Teacher education programs and online learning tools: Innovations in teacher preparation (pp. 82-97). Hershey, PA: Information Science Reference.


תכניות הכשרת מורים מקוונות הינן שונות מבחינת המודלים שלהן, ומבטאות מגוון של מטרות למידה, פדגוגיות, פלטפורמות טכנולוגיות, ושיטות הערכה. קידום והערכה של למידה שיתופית בתכניות הכשרת מורים מקוונות היא אחד האתגרים העיקריים, בין השאר משום ששיתופיות כוללת ממדים קוגניטיביים וממדים חברתיים-רגשיים מורכבים. פרק זה מתמקד בתכנית אקדמית של מורים בסביבת למידה מקוונת ובוחן את התנאים להוראה יעילה והערכה של פתרון בעיות שיתופי (למידה שיתופית מקוונת) . הפרק מעניק לקוראים מבט על הרציונל, היישום, וההערכה של למידה שיתופית בתכנית הכשרת מורים מקוונת, ומציג את התנאים לעיצוב יעיל של למידה שיתופית עבור מתכשרים להוראה (pre-service teachers) ומורים במהלך הקריירה (in-service teachers). ניתנות דוגמאות משני מחקרים אמפיריים המראות כיצד סביבת הלמידה השיתופית ממנפת הוראה קונסטרוקטיבית של מורים, משוב שוטף, והערכה כדי להכין מורים להוראה בסביבות עשירות מבחינה טכנולוגית.

ראה גם : מאמרים נוספים של ריקי רימור בפורטל מס"ע

מאמרים נוספים של יגאל רוזן בפורטל מס"ע

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya