ההשפעה של מיומנויות דיגיטליות על תוצאות חינוכיות: ראיות ממבחני ביצועים

מאת: Laura Pagani

Pagani, Laura; Argentin, Gianluca; Gui, Marco; Stanca, Luca. "The impact of digital skills on educational outcomes: evidence from performance tests", Educational Studies, May2016, Vol. 42 Issue 2, p137-162.

מיומנויות דיגיטליות חשובות יותר ויותר עבור תוצאות בשוק העבודה ולהשתתפות חברתית. האם גם יש להן חשיבות עבור ביצועים אקדמיים?

מאמר זה חוקר את ההשפעות של אוריינות דיגיטלית על תוצאות חינוכיות על ידי מיזוג של נתונים מ"ההערכה הלאומית האיטלקית" בבתי ספר תיכוניים ומאוסף נתונים מקורי על מבחני הערכה של מיומנויות אינטרנט עבור תלמידי כיתות י'.

אסטרטגיית הזיהוי של מחברי המאמר נשענת על מערך עשיר של משתני בקרה אישיים, משפחתיים, בית-ספריים וכיתתיים שאינם זמינים בדרך כלל במחקרים קודמים.

הממצאים מראים, באופן כללי, שלמיומנויות אינטרנט השפעה חיובית על הישגים אקדמיים. השפעה זו חזקה יותר עבור תלמידים בעלי ביצועים אקדמיים נמוכים או מרקע משפחתי חלש. היא גם חזקה יותר עבור תלמידים מבתי ספר טכניים או מקצועיים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

שימוש בטכנולוגיה והישגים אקדמיים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya