ההשפעה של יישום של "למידה פעילה המתאפשרת באמצעות טכנולוגיה" (TEAL) על ההוראה של המורים ועל הלמידה של התלמידים בהקשר של בית הספר התיכון

Shieh, Ruey S. " The impact of Technology-Enabled Active Learning (TEAL) implementation on student learning and teachers’ teaching in a high school context", Computers & Education; Sep2012, Vol. 59 Issue 2, p206-214.


למידה פעילה המתאפשרת באמצעות טכנולוגיה (Technology-Enabled Active Learning (TEAL) היא חדשנות פדגוגית שהתבססה בסטודיו למולטימדיה המועשרת בטכנולוגיה, המדגישה הוראה ולמידה המכוונות קונסטרוקטיבית.

בטייוואן, מספר הולך וגדל של בתי ספר  תיכוניים מאמצים את הרעיון של TEAL להעברת קורסים.

מחקר זה בוחן את ההשפעה של טכנולוגיית TEAL הן על הביצוע של התלמידים והן על ההוראה של המורים בהקשר של הוראת פיזיקה באחד מבתי הספר התיכוניים.

גישה ניסויית- למחצה שימשה לעריכת המחקר.

הנתונים נאספו באמצעות קדם-בחינה ואחר-בחינה (pre-/post-tests), ראיונות, תצפיות בכיתה ויומנים של החוקר.

הממצאים חושפים שהתועלות שהרוויחו המשתתפים מהחשיפה להוראה החדשנית מופיעות בהיבטים שונים בנוסף לתוצאות המבחן של התלמידים.

מנתונים שנאספו באמצעות מדדים שאינם מבחן, עולה כי התלמידים גילו עניין רב יותר בהשתתפות בשיעורי הפיזיקה והם השתתפו יותר בפעילויות מדע נוספות לאחר שעות הלימודים, המורה היה נלהב יותר ובטוח יותר ביכולתו לסייע לתלמידיו לחזק את הידע שלהם לגבי המונחים בפיזיקה.

ההישגים של התלמידים והתגובות החיוביות להוראה של המורה נראים כמניעים את הביטחון ואת המסירות של המורה.

נמצא גם שהאמונות של המורים לגבי הוראה ורצונם לשינוי השפיעו מאוד על הפרקטיקות שלהם בכיתה ועל השילוב של טכנולוגיה בכיתה.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya